پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه از آخرین اقدامات وزارت متبوعش در پیگیری مشکلات اقامتی دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین گفت.
شعار سال: شرایط اقامت دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین همواره بر این منوال است که این عزیزان هر سال اقامت خود را با پرداخت هزینه‌ای تمدید می‌کنند، پروسه فوق نیز زمانی درحدود یک الی سه هفته به خود اختصاص می‌دهد.

اما در سال جاری طی اتفاقی غیرمنتظره دولت اوکراین ازتمدید اقامت دانشجویان ایرانی به بهانه‌های واهی سرباز می‌زند و مهلت نهایی حضور آن‌ها در این کشور را پایان اکتبر اعلام می‌کند، در این خصوص تعدادی از این دانشجویان ضمن تماس با سرویس دانشگاه "خبرگزاری دانشجو" و طرح جزئیاتی از موانع موجود بر سر تمدید اقامتشان در اوکراین خواستار پیگیری این موضوع شدند؛ مانیز برآن شدیم تا براساس رسالت دانشجو محور"خبرگزاری دانشجو" مساله را از «سعید خطیب زاده» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه پیگیری کنیم.
 
مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

خطیب زاده در خصوص مشکل عدم تمدید اقامت دانشجویان مقیم اوکراین گفت:در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های اوکراین مشغول تحصیل هستند که از این تعداد حدود ۷۰ نفر با مشکل عدم تمدید اقامت مواجه شده اند.

*عدم پرداخت به موقع شهریه به دلیل تحریم و ابهام در آدرس عمده مشکل اقامت دانشجویان در اوکراین
 
وی با بیان اینکه مشکل پیش آمده دو مجرای اصلی داشت تصریح کرد: تعدادی ازاین دانشجویان ایرانی به دلیل اپیدمی کرونا، لغو پرواز‌ها و بروز مشکلات در نقل و انتقالات مالی موفق به پرداخت به موقع شهریه خود نشده اند و لذا دانشگاه تصمیم به اخراج آن‌ها گرفته است.
 
تعدادی ازاین دانشجویان ایرانی به دلیل اپیدمی کرونا، لغو پرواز‌ها و بروز مشکلات در نقل و انتقالات مالی موفق به پرداخت به موقع شهریه خود نشده اند و دانشگاه تصمیم به اخراج آن‌ها گرفته است

وی ادامه داد: موضوع بعدی نیز مربوط به ابهامات در آدرس تعدادی از این عزیزان بود، تعدادی از این دانشجویان به دلیل وجود ابهام در آدرس محل سکونت و اسکان با اداره مهاجرت اوکراین به مشکل برخوردند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال که وزارت خارجه تا کنون چه اقداماتی برای حل مشکل اقامت این دانشجویان انجام داده است، گفت:وزارت امور خارجه از زمان اطلاع از وضعیت دانشجویان ایران در اوکراین، هم از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در کیِف و هم در تهران موضوع را پیگیری نموده است.

*رایزنی‌های سفیر ایران در کیِف با مقامات ارشد وزارت خارجه، مهاجرت اوکراین وروسای دانشگاه‌های پذیرنده دانشجویان ایرانی
 
خطیب زاده با اشاره به رایزنی‌های سفیر ایران در کیِف یادآور شد: سفیر کشورمان در اوکراین موضوع را بلافاصله با معاون مدیرکل کنسولی وزارت خارجه اوکراین (به دلیل غیبت مدیرکل وزار تخارجه این کشور)، مدیرکل سیاسی و منطقه‌ای وزارت امور خارجه این کشورمطرح کرد، همچنین دیدار و ملاقات‌هایی با مقامات مرزبانی و مهاجرت اوکراین و برخی روسای دانشگاه‌هایی که دانشجویان ایرانی در آنجا مشغول به تحصیل هستند، انجام داد و مراتب را با جدیت مطرح و پیگیری کرده است.

*وزارت خارجه یادداشتی رسمی به وزارت خارجه اوکرین ارسال و خواستار رسیگی به موضوع شد

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ارسال یادداشت رسمی به وزارت خارجه اوکراین تصریح کرد: از سوی دیگر یادداشت رسمی با محوریت پیگیری" موضوع موانع پیش آمده برسرتمدید اقامت دانشجویان ایرانی" از طرف سفارت کشورمان در کیِف به وزارت امور خارجه اوکراین ارسال و درخواست رسیدگی و حل مشکل شده است.

*دیدارو رایزنی سفیرایران در کیِف با معاون وزیر علوم اوکراین/ قول مساعد طرف اوکراینی

این دیپلمات ارشد کشورمان در خصوص آخرین خبر از اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل شرایط دانشجویان ایرانی گفت: در تازه‌ترین اقدام سفارت، روز سه شنبه (۲۲ مهرماه) سفیر کشورمان با معاون وزیر علوم اوکراین ملاقات نموده و ضمن تشریح شرایط خاص و مشکلات دانشجویان ایرانی که عمدتاً ناشی از شرایط کرونا و تحریم بوده درخواست حل موضوع شده و طرف اوکراینی نیز قول مساعد برای پیگیری و رفع مشکلات مذکور را داده است

سفیر کشورمان با معاون وزیر علوم اوکراین ملاقات نموده و ضمن تشریح شرایط خاص و مشکلات دانشجویان ایرانی که عمدتاً ناشی از شرایط کرونا و تحریم بوده درخواست حل موضوع شده و طرف اوکراینی نیز قول مساعد برای پیگیری و رفع مشکلات مذکور را داده است.

*دیدار مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه و سفیر اوکراین در تهران و پیگسری مشکلات دانشجویان

خطیب زاده در مورد اقدامات صورت گرفته در تهران پیرامون حل وفصل موضوع نیز گفت:در تهران نیز با هدف تبادل نظر و بررسی برخی از موضوعات کنسولی، ملاقاتی میان مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه و سفیر اوکراین در تهران در وزارت متبوع برگزار گردید.

*فهرست دانشجویانی که مشکل اقامت دراوکراین داشتند در اختیار سفیر این کشور قرار گرفت

وی ادامه داد: دراین ملاقات موضوعات مربوط به وضعیت اقامت و پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه‌ها از سوی مدیرکل کنسولی مطرح و فهرست دانشجویانی که شامل این دو موضوع بودند، به سفیر اوکراین ارائه شد. سفیر نیز ضمن دریافت فهرست مذکور تاکید کرد که در اسرع وقت نسبت به انتقال موضوع به وزارت امور خارجه اوکراین اقدام نموده و نتیجه را به اطلاع وزارت خارجه ایران خواهد رساند.

* به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم، پیگیری وضعیت دانشجویان مقیم اوکراین در دستور کاروزارت خارجه است

سخنگوی وزارت خارجه در پایان این گفتگو ضمن ابراز اطمینان به دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین و خانواده‌های آنهاخاطر نشان کرد:وزارت امور خارجه به دانشجویان عزیز و خانواده هایشان اطمینان می‌دهد که پیگیری وضعیت آن‌ها همچنان در دستور کاراین وزارت خانه بوده و در سطوح مختلف این موضوع دنبال خواهد شد. امیدواریم با مساعدت مقامات اوکراینی، وضعیت دانشجویان بزودی حل و فصل گردد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار،23مهر1399،کدخبر:882781،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
دانشجوهاي ايراني مقيم خارج واقعا هيچ پناهي ندارن مگر اينكه وارت خارجه كاري بكنه براشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین