پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
مدیرکل دامپزشکی استان البرز با توجه به روز دامپزشکی و اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی گفت: کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان البرز با تخصیص وام ۷ میلیارد تومانی مجهز به خط دوم تولید می‌شود.
شعار سال: «دکتر غلامرضا توکلی» افزود: از جمله برنامه های اداره کل دامپزشکی البرز در بخش خصوصی و دولتی، کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی است، که در غیر این صورت با اُفت وزن و شیر و بیماری ها دیگر از قبیل تب برفکی که باعث تلفات می شود روبه رو می شویم.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک میان انسان و دام که شامل آنفولانزا، سل و هاری است ادامه داد: سلامت مواد غذایی که ریشه دامی دارد در ارتباط با تولید و نظارت بر عرضه به عهده دامپزشکان است.

توکلی در خصوص تغییر و جهش در یک فرآیند بیان کرد: هر کاری یک متولی دارد، به عنوان مثال در بحث عرضه مرغ، استان البرز ۶ کشتارگاه و رده B دارد، رده B به معنی اندرونه مرغ که منشأ بیماری است و به صورت دستی است و به صورت کامل در آورده نمی شود و در رده A به صورت مکانیکی عملیات لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به مصوبه تأمین وام ۷میلیارد تومانی به منظور تجهیز خط دوم کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان البرز بیان کرد: با این اقدام مرغ ها به صورت تمیز و پاک شده به شهروندان ارائه میشود.

وی خاطرنشان کرد: تخم مرغ را با بسته بندی و حتما در یخچال نگهداری شده، خریداری کنید؛ چنانچه تخم مرغ در معرض آفتاب باشد، باعث آسیب می شود و اگر بسته بندی باشد با نظارت ماموران دامی بوده است، هیچ وقت تخم مرغ را با آب شسته نشود ک فقط با دستمال پاکسازی شود.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی بهتر و مناسب تر از کشتارگاه دستی است توضیح داد: کشتارگاه های صنعتی همراه با ناظران شرعی هست که از منظر بهداشتی و شرعی مناسب تر هستند.

وی اظهار کرد: کشتار حتما در کشتارگاه باشد زیرا کشتار حداقل باید ۲۴ ساعت نگهداری شود تا باعث جلوگیری از بیماری، معایب و حذف انگل گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان تصریح کرد: توصیه نمی شود که دام را به صورت دستی ذبح شود، اگر هم از روی ناچاری این عمل صورت گرفت نباید داخل چشم و صورت فرد، خونی از دام به فرد برخورد کند و حتما جگر و دل قوه به مدت ۴۸ ساعت داخل یخچال نگهداری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: 25 مهر 1399، کد خبر: 60317،  www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
اگر واقعا به گفته ايشون در زمينه توليد هاي دامي و طيوري مشكلي نداريم پس چرا اين همه قيمت ها بالاست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین