پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۳۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح قیر رایگان تنها طرحی است که می‌تواند جاده‌های ما توسط آن بازسازی شود، اما به دلیل اینکه با سردی هوا در اکثر استان‌ها مواجه هستیم، این طرح به امسال نمی‌رسد.
شعار سال: «عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری اخیر خود گفت: طرح قیر رایگان که توسط مجلس به شورای نگهبان ارجاع داده شده بود، به دلیل ایرادات وارده به مجلس برگشت خورده است.
در همین راستا «محمد باقری بنایی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن اینکه در مورد علت بازگشت مجدد این طرح از شورای نگهبان به مجلس اظهار بی‌اطلاعی کرد، گفت: قبل از این نیز شورای نگهبان ۱۴ ایراد از این طرح گرفته بود که به مجلس آمد و آن ایراد‌ها را برطرف کردیم، اما در مورد علت بازگشت مجدد این طرح به مجلس اطلاعی ندارم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با ضرورت تصویب طرح قیر رایگان تصریح کرد: این طرح نواقصی دارد که آن موارد باید برطرف شوند. این طرح به دنبال ترمیم و ارائه آسفالت خوب به مردم تهیه شده است؛ بنابراین باید به دنبال این باشیم که همه این قیر رایگان مصرف شود نه اینکه پیمانکاران با یکدیگر تبادل کنند و یا برخی کار‌های اشتباهی مانند گذشته، انجام دهند. کمااینکه کار‌های اشتباه برخی، باعث شده است که شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی در مورد طرح قیر رایگان حساس شوند.
باقری با تاکید بر اینکه اشکالات و ایرادات وارده بر طرح قیر رایگان باید برطرف شود، اظهار کرد: بهترین راه‌حل و راه‌کار حل مشکل جاده‌های کشور و شهرداری‌ها، قیر رایگان است. اما در مورد این طرح باید نظارت‌های خود را اعمال کنیم آنچنان که در مجلس به کمیسیون پیشنهاد دادیم که در قالب نظارت بر این طرح، برش‌های استانی را هم داشته باشیم به این ترتیب که به عنوان مثال درنظر بگیریم که به استان‌هایی نظیر آذربایجان شرقی و یا غربی چه مقدار قیر اختصاص داده شده است، که نمایندگان و دیوان محاسبات رصد کنند که قیر داده شده به استان‌ها چگونه و در راستای چه اهداف و اقداماتی، استفاده شده است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه به باور بسیاری از کارشناسان این طرح منجر به افزایش رانت در حوزه قیر می‌شود، مجلس چه ابزاری برای جلوگیری از بوجود آمدن این قبیل رانت‌ها پیش‌بینی کرده است؟ خاطرنشان کرد: بهترین روش همان برش‌های استانی نمایندگان و نظارت دیوان محاسبات بر نحوه اجرای این طرح و نحوه مصرف قیر است.
باقری در خصوص زمان رفع نواقص طرح قیر رایگان توسط کمیسیون اقتصادی افزود: با توجه به اینکه این طرح مجددا بازگشت خورده، امسال به نتیجه نمی‌رسد و ممکن است در بودجه سال آینده آن را پیش‎‌بینی کنیم. در واقع به دلیل اینکه ۳ ماه آینده بودجه ارائه می‌شود این طرح به نتیجه نمی‌رسد و آن را تصویب، نمی‌کنیم.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه بنابراین کمیسیون اقتصادی طرح قیر رایگان را از دستور کار خارج می‌کند؟ یادآور شد: به دلیل اینکه اکثر استان‌ها درگیر فصل سرما می‌شوند عملا نمی‌توانند از این قیر استفاده کنند بنابراین بهتر است، برای بودجه سال آینده آن را لحاظ و راهکار‌های اجرایی و نظارتی آن را به خوبی پیش‌بینی کنیم، لذا این طرح به درد امسال نمی‌خورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۷۳۴۰۸، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
قضیه این قیر رایگان خیلی سر و صدا به پا کرده. کلی مخالف و موافق هم داره. به نظر می رسه که قضیه رانت و فساد مطرح میشه. خب مجلس باید جلوی این طرح ها رو که فسادزاست بگیره دیگه چرا سلب فوریت می کنه. نکنه باز منافع افرادی به خطر می افته؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
واقعا مردم رو با این چیزا میخواید امیدوار کنید؟ به نظر من که مردم امیدی به وعده های خودتون ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
به جایش سیمان رایگان دهید برای خانه ساختن جوانان اینطوری خیلییی بهتر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
اين دوستمون ايشالله داره شوخي ميكنه ديگه؟؟ به جاي قير رايگان سيمان رايگان بدن؟ مگه بسته اينترنتي هست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین