پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
مسوول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: بعد از واگذاری معدن طلای اندریان به شرکت‌های خارجی عایدی اهالی روستا از این واگذاری چه بوده است؟ از مسوولان می‌خواهیم در این مورد توضیح دهند.
شعار سال: امیر حسین فیضی، مسوول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، گفت: جدی و اصلی‌ترین مساله در مورد معدن اندریان نحوه واگذاری آن است.

فیضی مطرح کرد: در کشور سه معدن طلا اندریان، شادی و ساری‌گونی بدون هیچ گونه شفافیتی به شرکت‌های خارجی واگذار شده اند. (معدن طلای اندریان به گرجستان، معدن مزرعه شادی به چین و معدن ساری گونی قزاق‌ها).
مسوول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز تصریح کرد: اگر هدف از واگذاری جذب سرمایه گذاری خارجی است، چرا در مرحله استخراج این کار صورت گرفته است؟ چرا در مرحله بهره بردای و فراوری استفاده نشده است؟

وی ادامه داد: در معادن طلای اندریان و مزرعه شادی با واگذاری ۷۰ درصد به شرکت‌های خارجی مواجه هستیم، چه استدلالی در مورد این گونه واگذاری‌ها وجود دارد و نکته دیگری که وجود دارد اهلیت سرمایه گذاری خارجی چگونه است؟
فیضی خاطرنشان کرد: بحث اصلی ما در این مورد است که واگذاری به این درصد بالا (۷۰ درصد) بر اساس چه منطقی بوده و چرا از سرمایه گذار داخلی استفاده نشده است؟

مسوول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در ادامه اظهار کرد: در بهره بردای از معادن با عدم شفافیت جدی مواجه هستیم که به گفته اهالی منطقه اندریان خیلی از استخراج‌ها از معدن خارج از خط تولید کارخانه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برداشت‌های غیر قانونی طلا از معدن گفت: با از بین رفتن مراتع و زمین‌های کشاورزی و محیط زیست منطقه، برداشت طلا به صورت غیر قانونی معدن از سوی مردم انجام می‌شود و متاسفانه در فضای عمومی از این افراد به عنوان سارق یاد می شود و نکته قابل توجه در این است کوه‌های اطراف معدن درصد طلای کمی دارد و این واضع است که وقتی معدن مورد بهره بردای قرار می‌دهند و فایده‌ای هم برای مردم روستا ندارند چنین اتفاقات بیفتد.

فیضی بیان کرد: بعد از واگذاری معدن طلای اندریان به شرکت‌های خارجی عایدی اهالی روستا از این واگذاری چه بوده است؟ و از مسوولین می‌خواهیم در این مورد توضیح دهند.
مسوول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز خاطرنشان کرد: برداشت طلا از معدن کار راحتی نیست و به شدت خطرناک است، اما چه عاملی باعث شده تا اهالی روستا شغل دامداری و کشاورزی خود را رها می‌کند و به برداشت طلا از به صورت غیر قانونی می‌پردازد و مسوولین مسئله طمع را مطرح می‌کنند ما هم این موضوع را رد نمی‌کنیم، اما شما به عنوان سیاست گذار کلان چه تدبیری داشتید تا فایده ای از معدن به مردم برسد تا به دنبال این کار نروند و چه جایگزینی برای از دست دادن مراتع و محیط زیست انجام داده اید.

وی با اشاره به واگذاری معدن طلای شادی به شرکت‌های چینی خاطرنشان کرد: معدن طلای مزرعه شادی با درصد بالایی به شرکت‌های چینی واگذار شده است و حضور شرکت‌های چینی برای برداشت طلا از معدن جای سوال است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می متالز، تاریخ انتشار: 1 مهر 1399، کد خبر: 136519،  www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
يعني جايي معدن طلا داشته باشه بعد وضع مردم اون منطقه اين باشه؟ جل الخالق
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین