پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
همه افراد باید بهداشت فردی را در هر شرایطی رعایت کنند به همین دلیل رعایت بهداشت در همه مکان‌ها خصوصا در اماکن مقدسه، یک عمل عقلانی و دینی است. یکی از راه‌های زیارت امام رضا (ع) از راه دور، استفاده از فضای مجازی است تا دل زائران به سمت حرم نورانی برود و از طریق همین فضا زائران به امام هشتم سلام کنند و دل خود را به حضرت ثامن الحجج (ع) بسپارند.

شعار سال: قطعا از مهم‌ترین اعمال روز شهادت امام رضا (ع)، عزاداری برای امام مهربانی‌هاست و فضیلت زیارت مرقد ثامن الحجج (ع) هم که برای همه واضح و روشن است اما این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور امکان زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) وجود ندارد، می‌توان از راه دور برای امام هشتم عزاداری کرد و زیارت این امام را خواند.

حجت الاسلام احمد صابری تولایی در گفتگویی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در روزهای کرونایی گفت: همه افراد باید بهداشت فردی را در هر شرایطی رعایت کنند به همین دلیل رعایت بهداشت در همه مکان‌ها خصوصا در اماکن مقدسه، یک عمل عقلانی و دینی است.

او افزود: طی سال‌های گذشته هم کسانی که امکان مسافرت به مشهد مقدس را نداشتند، توصیه به زیارت از راه دور می‌شد، این روزها هم که به دلیل همه گیری بیماری کرونا تاکید ویژه بر مسافرت نرفتن می‌شود، عقلانی است که مردم در روز شهادت امام رضا (ع) از راه دور و از خانه عزای این امام را اقامه کنند. از راه دور زیارت بخوانند تا خدایی نکرده سلامت کسی به خطر نیافتد.

صابری تولایی با اشاره نحوه زیارت از راه دور بیان کرد: یکی از راه های زیارت امام رضا (ع) از راه دور، استفاده از فضای مجازی است تا دل زائران به سمت حرم نورانی برود و از طریق همین فضا زائران به امام هشتم سلام کنند و دل خود را به حضرت ثامن الحجج (ع) بسپارند که در این خصوص برنامه خاصی تدارک دیده شده است تا زائران از خانه‌هایشان حرم مطهر را تماشا کنند و حاجت خود را از امام رضا (ع) بخواهند.

او ادامه داد: جدا از بهره گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، سامانه زیارت نیابتی طراحی شده که افراد با ثبت نام در این طرح، به خادمان این بارگاه ملکوتی نیابت می‌دهند تا از جانب خود یا بستگان‌شان (چه آنان که در قید حیات هستند و چه آنان که به رحمت ایزدی پیوسته‌اند) به زیارت مضجع شریف رضوی پرداخته و دو رکعت نماز زیارت به جا آورند.

صابری تولایی گفت: خواندن زیارت امام رضا (ع) در این روز  ثواب ویژه‌ای دارد که مردم می‌توانند یا در تنهایی خود این زیارت را بخوانند یا اینکه با شبکه‌های تلویزیون همراه شوند چراکه ما برنامه ویژه‌ای هم در صدا و سیما تدارک دیده‌ایم تا حس و حال حضور در حرم مطهر برای مردم ایجاد شود و از خانه‌هایشان دل‌شان را روانه مشهد مقدس کنند.

او در پایان تاکید کرد: نماز خواندن، روزه گرفتن، صدقه دادن، خواندن زیارت از جمله اعمالی هستند که افراد می‌توانند در روز شهادت امام رضا (ع) انجام دهند تا ثواب برابر با زیارت این امام را دریافت کنند و بتوانند از راه دور همزمان با رعایت مسائل بهداشتی، آداب زیارت را ادا کنند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:26مهر1399، کدخبر: -، borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
خدا خیرتون بده این مطلب مفید بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
ممنون از شعار سال بابت اين همه معارف ديني كه برامون ميذاره و مارو لحظه از اين دنيا رها ميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین