پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
آناهیتا زینی وند معتقد است امروزه جامعه هنری در حال فلج شدن هست ما در تئاتر عوامل مختلفی از جمله بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، طراح صحنه، طراح نور، دستیاران و منتقدین را دارا هستیم که این طیف عظیم در حال حاضر بی کار شدند و حتی سالن‌های خصوصی نیز در حال ورشکسته شدن هستند و مشتری ندارند اگر از جانب دولت اقدام جدی صورت نگیرد و کمک هزینه‌های درستی برای عوامل اجرایی و هنرمندان دیگر در نظر گرفته نشود تئاتر نفس‌های آخرش را خواهد زد.
شعارسال: آناهیتا زینی‌وند، کارگردان تئاتر، در خصوص اینکه تئاتر با چه روش و شیوه‌هایی دوباره سرپا می‌شود و اینکه فاکتور‌های بازگشت تئاتر چه چیز‌هایی خواهد بود به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: وضعیت پیش آمده از ویروس کرونا مزید بر علت شده است درواقع  وضعیت تئاتر به صورت مداوم و همیشگی دچار چالش و مشکل بوده است چرا که کمک‌های اصلی و بودجه‌های حمایتی دولتی آن جور که باید به تئاتر اختصاص داده نمی‌شود و تقریبا در حال نابود شدن است و در این موقعیت ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است چراکه سالن‌های سینما و تئاتر در حال بسته شدن هستند و مخاطبان روز به روز رو به  کاهش هستند و گروه‌های خرد و اندک سست شده و در حال فروپاشی هستند.

او در ادامه افزود: اگر تئاتر و هنرمندان یکی از دغدغه‌های فرهنگی دولت باشد در درجه اول باید کمک‌های اساسی به این جامعه هنری تزریق شود به طور جدی امروزه جامعه هنری در حال فلج شدن هست ما در تئاتر عوامل مختلفی از جمله بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، طراح صحنه، طراح نور، دستیاران و منتقدین را دارا هستیم که این طیف عظیم در حال حاضر بی کار شدند و حتی سالن‌های خصوصی نیز در حال ورشکسته شدن هستند و مشتری ندارند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: اگر از جانب دولت اقدام جدی صورت نگیرد و کمک هزینه‌های درستی برای عوامل اجرایی و هنرمندان دیگر در نظر گرفته نشود و تحت حمایت قرار نگیرند  سرپا ماندن  سالن‌های رایگان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی دیگر ارزشی ندارد. در واقع اول از همه کمک مالی و بعد از آن سالن رایگان می‌تواند کمک کننده باشد.  

زینی‌وند تصریح کرد:  در حال حاضر یک اتفاق کوچکی در حال رخ دادن است اینگونه که سالن‌های خصوصی صندلی می‌فروشند و دولت به همان میزان مبلغ  به سالن دار کمک می‌کند، اما هنوز معلوم نیست که اجرا شده است یا خیر؟ با این تفاسیر تئاتر نفس‌های آخرش را می‌زند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۶۹۵۱۴:www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
اوضاع همه چی در این روزها خراب است ، تئاتر که جای خود دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
تئاتر خيلي وقت بود كه بر پيكرش تير بي فرهنگي ها خمرده بود الان تير خلاص كرونا باعث شد بميره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین