پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این اوضاع اقتصادی حمایت‌های معیشتی باید افزایش یابد و قطعا در سال آینده باید این ارقام در بودجه بیشتر از سال جاری باشد.
شعار سال: علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی درباره سیاست حمایت معیشتی دولت در بودجه سال آینده، گفت: دغدغه این روز‌های مجلس و به خصوص کمیسیون برنامه و بودجه در ارتباط با حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد است، بنابراین بدون شک در بودجه سال آینده این موضوع لحاظ خواهد شد.
وی در ادامه اضافه کرد: پیش ازانجام اقدامات معمولی که در بودجه نویسی صورت می‌گیرد قرار بر آن است که دولت با کمیسیون برنامه و بودجه هماهنگی داشته باشد تا با توجه به شرایط سخت موجود که احتمال افزایش مجدد فشار‌ها هم وجود دارد، بودجه به گونه‌ای تنظیم و تصویب شود که کمترین آسیب و صدمه به اقشارکم درآمد وارد آید.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با توجه به وجود تحریم‌ها و کرونا پیشنهاد خود را درباره چگونگی سیاست حمایت معیشتی چنین بیان کرد: شکی در ضروری بودن افزایش حمایت معیشتی وجود ندارد. در واقع افزایش قیمت‌ها سبب می‌شود که خانواده توانایی تهیه مایحتاج اولیه زندگی را هم نداشته باشد، بنابراین همزمان با تورم و افزایش قیمت‌ها باید سیاست‌های حمایت معیشتی در جهت افزایش حرکت کند، منتهی تامین منابع و راهکار‌های آن را باید دولت و مجلس با یکدیگر به نتیجه برسند؛ سپس در بودجه مدنظر قرار دهند.
شهبازی در ادامه اضافه کرد: جهت افزایش حمایت‌های معیشتی به مردم حداقل باید خط فقر اعلامی را مدنظر داشت، بنابراین به نظر می‌رسد چهار یا پنج برابرکردن میزانی که اکنون به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت می‌شود، منطقی خواهد بود.
این عضو خانه ملت درباره منبع تامین کننده افزایش حمایت‌های معیشتی توضیح داد: شکی وجود ندارد باید منبع مالی آن مشخص شود. در این زمینه، تامین منابع صادرات غیرنفتی و دریافت مالیات مورد توجه قرار خواهد گرفت که در خصوص مالیات می‌توان با شناسایی کسانی که فرار مالیاتی دارند و احتمالا رقم بالایی هم خواهد بود تامین بودجه برای این کار را ایجاد کرد. چنانچه این منابع در نظر گرفته شود، افزایش رقم حمایت معیشتی جهت کاهش فشار اقتصادی بر مردم راحت‌تر خواهد بود.
وی درباره رقم احتمالی در نظر گرفته شده برای بودجه، جهت افزایش حمایت‌های معیشتی نیز ابراز کرد: اعتقاد نمایندگان در کمیسیون برنامه و بودجه بر این است که بودجه سال آینده گونه‌ای نوشته نشود تا اتفاقات سال گذشته به تکرار درآید. بودجه سال ۹۹ با مشکلاتی در اجرا همراه شد که شرایط را سخت کرد. در رابطه با رقم حمایت‌های معیشتی هم هنوز به نتیجه‌ای دست پیدا نکردیم، ولی در کل امیدوارم با هماهنگی و همفکری بین دولت و مجلس بودجه واقعی با در نظر گرفتن شرایط سخت این روز‌ها مورد تصویب قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایبنا، تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۸۷۳۱، www.ibena.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
لطفا یه نفر تشریح کنه دقیقا حمایت های معیشتی امسال چی بود؟ من که هیچ کسی رو ندیدم که یارانه معیشتی گرفته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
اين بودجه طوري طراحي شده كه تموم كسري هاي خودش رو از جيب مردم جبران كنه بعد ما ميگين حمايت هاي معيشتي؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین