پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
دسته‌های روباتیک با استفاده از دستورالعمل‌های خاصی به هنرمندان در خلق آثار هنری کمک می‌کنند.
شعار سال:اگر بتوانید از تعداد زیادی روبات برای کشیدن نقاشی استفاده کنید، چه می‌کنید؟ این مفهوم ممکن است دور از ذهن بنظر برسد، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که چنین چیزی امکان‌پذیر است. روبات‌های مورد نظر روی بوم‌ها حرکت می‌کنند و آثار رنگی به جا می‌گذارند. برای اولین بار یک هنرمند می‌تواند برای خلق اثر هنری مناطقی از بوم را مشخص کند تا با رنگ خاصی رنگ آمیزی شوند. این روش پتانسیل روباتیک را در خلق هنر نشان می‌دهد و می‌تواند ابزاری جالب برای هنرمندان باشد.
 
خلق هنر می‌تواند یک کار پرمشقت و یا مبارزه حماسی باشد. در جهانی که بطور فزاینده‌ای با فناوری و اتوماسیون تحت سلطه قرار می‌گیرد، ایجاد هنر فیزیکی با دست و ابزاری مانند قلم همچنان مورد استفاده است. هیچ چیز اشتباهی در این موضوع وجود ندارد، اما اگر روباتیک بتواند دست انسان را یاری داده یا نقش‌های خلاقانه را گسترش دهد، چه خواهد شد؟
 
تعامل بین روباتیک و هنر یک حوزه فعال در مطالعه است، جایی که هنرمندان و محققان، خلاقیت و افکار سیستماتیک را با هم تلفیق کرده و مرز‌های هنر را به شکل دیگری تغییر می‌دهند. بااین حال، امکانات هنری سیستم‌های چندگانه روباتیکی هنوز عمیق بیان نشده‌اند.
 
این مطالعه اخیر به پتانسیل گروه‌های روباتیکی برای خلق یک نقاشی نگاهی انداخته است. محققان یک سیستم طراحی کرده‌اند که به‌وسیله آن هنرمند می‌تواند نواحی مختلف بوم را با رنگ خاص رنگ‌آمیزی کند. روبات‌ها برای رسیدن به این موضوع با یکدیگر تعامل می‌کنند، آن‌ها روی بوم حرکت کرده و رنگ‌هایی که درون خود روبات با هم مخلوط می‌شوند را روی صفحه به جا می‌گذارند.
 
می‌توان تصور کرد که این روبات‌های گروهی درواقع قلم‌های فعال برای هنرمند هستند. محققان در این آزمایش از یک پروژکتور برای شبیه‌سازی دنباله‌های رنگی هر روبات استفاده کردند که در آینده قصد دارند روبات‌هایی را تولید کنند که بتوانند رنگ را کنترل کنند. آن‌ها دریافتند که حتی وقتی برخی روبات‌ها به همه رنگ‌های مورد نیاز دسترسی ندارند هم می‌توانند با دیگر روبات‌ها کار کرده و رنگ تقریبی خوبی بجای بگذارند.
 
این سیستم به هنرمند اجازه می‌دهد تا گروه روباتیک را برای ایجاد کار هنری در زمان واقعی کنترل کند و نیازی ندارد تا برای هر روبات دستورالعمل خاصی تنظیم کند یا برای دسترسی روبات به رنگی خاص نگران باشد.
 
در مطالعه انجام شده، تصاویر بیشتر انتزاعی و شبیه به نقاشی کودکان بود. نسخه‌های بعدی می‌تواند تصاویر واضح‌تری را ایجاد کند. اما موضوع مهم این است که یک هنرمند پس از این، امکان این را دارد که با موفقیت یک دسته از روبات‌ها را برای خلق یک تصویر آموزش دهد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار:  26 مهر1399  ، کدخبر:  883025، /www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
با حجم زيادي از فعاليت ها براي تصنعي كردن هنر روبرو هستيم ولي مطمئن باشيبد هيچي جاي هنر دست انسان رو نميگيره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین