پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۶۶۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
در آخرین هفته عرضه اوراق بدهی مجموعا ۳۳۰ میلیارد تومان اوراق به فروش رفته که این رقم نسبت به هفته‌های آغازین شروع عرضه‌ها افت قابل توجهی داشته است.
شعار سال : اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده است، در راستای تأمین مالی کسری بودجه دولت از یک مسیر غیرتورم‌زا، کارگزاری بانک مرکزی تا پایان شهریورماه سال جاری ۱۶ مرحله حراج برگزار کرد که طی آن، در مجموع ۶۹۸.۲ هزار میلیارد ریال انواع اوراق بدهی دولتی به بانک‌ها، نهاد‌های مالی و سایر سرمایه‌گذاران فروخته شد.

پیگیری‌ها نشان میدهد، در مرحله بیستم از تامین مالی دولت از طریق فروش اوراق بدهی مجموعا ۳۳۰ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان به فروش رفت. این میزان کمترین میزان فروش در بین تمام هفته‌های حراج اوراق بدهی بوده است. این در حالیست که از هفته هفدهم تاکنون مجموعا تنها هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تامین مالی دولت از طریق فروش اوراق بدهی صورت گرفته است.
 
خرید اوراق بدهی دولت کاهش یافت

نرخ سود موثر در بازار حراج اوراق بدهی در هفته هفدهم ۲۰.۷۱ درصد محاسبه شده بود که در هفته جاری کاهش یافته و به ۲۰.۴۲ درصد رسید.

گفتنی است، بر اساس اعلام برخی رسانه‌ها، هفته بیستم از حراج اوراق بدهی دولتی در بازار بین بانکی و بورس در حالی رخ داد که هفته نوزدهم به دلیل اخلال در سامانه حراجی شکل نگرفته بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۷مهر ۱۳۹۹، کد خبر: tasnimnews.com/ ۲۳۷۱۱۶۱
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
بانک مرکزی کم مونده صراحتا بیاد اعلام کنه این بودجه ای ه اقای روحانی نوشته ناکارامد هست و محل های تامینش مشخص نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین