پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۶۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان همدان از آغاز عملیات اجرایی ۲ کتابخانه با مشارکت خیران در روستا‌های ملایر و تویسرکان خبر داد و گفت: این مجموعه‌ها با همکاری و مشارکت بانک پاسارگاد، بنیاد برکت، خیرین و از منابع ملی و استانی در حال ساخت است.
شعار سال:عاطفه زارعی، با بیان اینکه مجموع مساحت ۶ باب کتابخانه سه هزار و ۵۳۳ مترمربع است، افزود: این مجموعه‌ها با همکاری و مشارکت بانک پاسارگاد، بنیاد برکت، خیرین و از منابع ملی و استانی در حال ساخت است.
 
به گفته وی تا پایان سال کتابخانه‌های عمومی شهید مظاهری مریانج، گمنام در رزن، ماماهان در فامنین، آیت الله بهاری در بهار و طرح توسعه شهید مطهری در فامنین، بهره‌برداری می‌شود و کتابخانه روستای اورقین در شهرستان کبودراهنگ آماده بهره‌برداری است.
 
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان همدان از آغاز عملیات اجرایی ۲ کتابخانه با مشارکت خیران در روستاهای ملایر و تویسرکان خبر داد و گفت: هزینه‌های جاری کتابخانه‌های استان از محل جذب مشارکت خیران و نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها تامین می‌شود.
 
زارعی اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه و مطابق سند نهضت مطالعه مفید،به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت، هشت متر مربع کتابخانه و برای هر نفر چهارجلد کتاب تعریف شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۶ کتابخانه در استان با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار نفر عضو که ۴.۲۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۶ کتاب در کتابخانه های استان موجود است.
 
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان همدان ادامه داد: در سه ماه اولیه شیوع کرونا با تعطیلی کتابخانه ها، تمامی فعالیت‌ها با برنامه‌ریزی کارشناسان به فضای مجازی سوق داده شد که در آن مدت هفت هزار و ۹۴۵ فعالیت فرهنگی صورت گرفت.
 
زارعی با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌ها در فضاهای مجازی قانونی مورد تایید مراجع ذی‌صلاح مانند اسکای روم با تشکیل گروه‌ها و کانال‌ها و لینک‌ها در ارتباط با اعضا قرار گرفتند، افزود: برنامه های فرهنگی برگزار شده در فضای مجازی شامل نشست‌های کتابخوانی، نقد کتاب، معرفی کتاب و قصه گویی است.
 
وی از برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و مسابقه کتابخوانی امر به معروف به صورت الکترونیک خبر داد و عنوان کرد: با قرار گرفتن منابع به صورت الکترونیکی در سایت جشنواره، امکان دانلود و دسترسی افراد فراهم بود و برگزاری مسابقه از طریق سایت اینترنتی انجام شد.
 
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان همدان یادآور شد: نشست‌های مجازی در مناسبت‌های مختلف از جمله نشست مجازی کتابخوان نماز، نشست ادبی حدیث ولایت به مناسبت عید غدیر و نشست‌های کتابخوانی به مناسبت‌های سالروز عملیات مرصاد و “به شهادت آب” در هفته دفاع مقدس برگزار شد که در فضای مجازی میزبان کتابخوان‌ها بودیم.
 
زارعی با اشاره به اینکه بعد از بازگشایی کتابخانه‌ها مطابق ابلاغ ستاد ملی کرونا، با رعایت فاصله اجتماعی ۲ متر، ظرفیت سالن‌های مطالعه به یک چهارم کاهش پیدا کرد، افزود: مدت زمان نگه داری کتاب نزد اعضا، از ۲ هفته به یک‌ماه افزایش پیدا کرد که نیاز به مراجعه بیشتر اعضا نباشد.
 
وی عنوان کرد: کتاب پس از بازگشت، براساس اعلام ستاد مقابله با ویروس کرونا و مدت زمانی که ویروس روی کاغذ ماندگاری دارد، قرنطینه می‌شود و سپس به قفسه‌ها و چرخه امانت برمی‌گردد.
 
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان همدان اضافه کرد: در این راستا کتابدارها به مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش و شیلدهای محافظ صورت مجهز شدند تا بتوانند به خدمات خود ادامه دهند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری نصیرنیوز  ، تاریخ انتشار: 28 مهر1399  ، کدخبر:  124687،www.nasirnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
بانك پاسارگاد در زمينه مسئوليت هاي اجتماعي تونسته خيلي خيلي خوب عمل كنه و در زمينه تعليم و تربيت كودكان اين سرزمين قدم هاي خوبي برداشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
بانک پاسارگاد کمکی که تونسته به فرهنگ این مملکت با احداث کتابخانه ها بکنه وزارت خونه های فرهنگ نتونستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
خیلی خوب که بانکها هم وارد این کار شده‌اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین