پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۳۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
گازرسانی به بخش صنعت و خانگی در خراسان جنوبی در چند سال اخیر رشدی ۱۰ برابری داشته و به همین دلیل این استان جزو استان‌های پیشتاز در امر گازرسانی است.
شعار سال: انرژی یکی از مهمترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی است و در این میان گاز از جمله تاثیرگذارترین حامل‌های انرژی است که نه تنها در تحول جامعه صنعتی نقش اساسی دارد بلکه به لحاظ زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.
توسعه شبکه‌های گازرسانی در بخش صنعت علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی، مهاجرت معکوس به روستا‌ها و توسعه و آبادانی مناطق مختلف به‌ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته را به ارمغان می‌آورد.
گازرسانی به صنایع و واحد‌های تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهمترین رسالت‌های شرکت گاز است و تاکنون در این راستا گازرسانی به هزار و ۴۹۲ واحد صنعتی این استان انجام شده است.
شرکت گاز خراسان جنوبی به گفته مدیرعامل این شرکت با فعالیت جهادی توانست در مورد گازرسانی به صنایع استان راه ۱۰ ساله را در کمتر از ۲ سال طی کند.
با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به نام جهش تولید، پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دیگر در خراسان جنوبی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.
در مجموع با گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی تاکنون ۵۱ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی شده است.

گاز به ۹۵۰ واحد صنعتی و تولیدی رسید
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با تلاش همکاران شرکت گاز طی ۲ سال اخیر ۹۵۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند و در حال حاضر هزار و ۴۹۲ واحد صنعتی و تولیدی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
سید محمود هاشمی افزود: با تلاش جدی و فعالیت جهادی تمامی همکاران شرکت گاز خراسان جنوبی در مورد گازرسانی به صنایع توانستیم راه ۱۰ ساله را در کمتر از ۲ سال طی کنیم به طوری که فقط در ۲ سال اخیر سرعت گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان نسبت به میانگین سنوات قبل (از ابتدای تاسیس شرکت تا ابتدای سال ۱۳۹۷) بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.
وی اظهار داشت: وجود صنایع کوچک و بزرگ باعث ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت می‌شود در صورتی که نیاز‌های اساسی و اولیه مانند سوخت پاک که بهترین جایگزین سوخت‌های فسیلی است، برای صنایع فراهم شود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی درباره بهره‌مندی ۹۵۰ واحد صنعتی استان از گاز طبیعی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ گفت: این پروژه‌ها بدون دریافت هزینه خط اختصاصی از صاحبان واحد‌های صنعتی و تولیدی اجرا شده که معادل ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه گازرسانی به مثابه یارانه قابل توجه برای واحد‌های صنعتی و تولیدی استان منظور شده است.
وی اضافه کرد: با گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی تاکنون ۵۱ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی شده است.
هاشمی گفت: سرعت گازرسانی در استان خراسان جنوبی بسیار پرشتاب است و سال گذشته شرکت گاز خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه اول از لحاظ تعداد واحد‌های صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، همچنین کسب رتبه دوم از لحاظ میزان شبکه اجرا شده تا ورودی واحد‌های صنعتی و تولیدی بین شرکت‌های گاز استانی در سطح کشور شد.
وی افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای گازرسانی به بیش از ۹۰ درصد صنایع استان و همچنین تمامی شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فراهم شده و شرایط نویدبخش را برای تحقق پیام مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید به ارمغان آورده است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: گاز طبیعی حامل انرژی ارزان و پاک در دسترس همگان است و این شرکت تلاش می‌کند تا آن را جایگزین سوخت‌های فسیلی کند.
وی همچنین گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید، عملیات اجرای انشعاب از خط ۱۶ اینچ بیرجند - خوسف برای گازرسانی به فاز دوم کارخانه کاشی فرزاد اجرا شد.
هاشمی اظهار داشت: عملیات برش خط فولادی ۱۶ اینچ بیرجند به خوسف، نصب سه راهی و اخذ انشعاب برای ایستگاه کاشی فرزاد از محل خط ۱۶ اینچ در هفته جاری با موفقیت اجرا شد.
وی افزود: پس از انجام عملیات و با توجه به نیاز واحد‌های صنعتی و تولیدی با پیگیری و اقدامات انجام شده توسط کارکنان خدوم شرکت گاز، جریان گاز واحد‌های صنعتی و تولیدی واقع در مسیر بیرجند - خوسف زودتر از موعد مقرر برقرار شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: امیدواریم در صورت نبود موانع و تامین به موقع منابع مالی تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در خراسان جنوبی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.

گازرسانی به ۹۴ درصد واحد‌های مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد واحد‌های صنعتی مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان از گاز برخوردار هستند.
مهدی پارسا افزود: از مجموع ۱۸ شرکت و ناحیه صنعتی در استان خراسان جنوبی که در حال واگذاری زمین هستیم تاکنون عملیات گازرسانی به ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی انجام شده است.
وی بیان کرد: اکنون نیز عملیات گازرسانی به ناحیه صنعتی شهرک سنگ سربیشه با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان و ناحیه صنعتی شهید رحمانی خوسف با اعتبار چهار میلیارد تومان در دست انجام است که این ۲ طرح تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت، اضافه کرد: مطالعات عملیات گازرسانی به شهرک صنعتی نهبندان، ناحیه صنعتی شهرستان‌های سرایان، درمیان و زیرکوه در حال انجام است.
او گفت: گازرسانی به واحد‌های صنعتی باعث کاهش هزینه تمام شده محصولات تولیدی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.
پارسا عنوان کرد: هزینه گازرسانی تا ورودی نواحی و شهرک‌های صنعتی توسط شرکت گاز و عملیات گازرسانی در داخل این مجموعه‌ها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین می‌شود.
وی افزود: این استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که از این تعداد ۱۸ ناحیه و شهرک صنعتی در حال واگذاری زمین و انعقاد قرارداد است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: با توسعه شبکه گازرسانی به صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی، افزایش سرمایه‌گذاری و پایداری محیط زیست را نیز به ارمغان می‌آورد.
وی ادامه داد: در راستای ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻠﯽ، ﺭﻭﻧﻖ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﺷﺘﻐﺎﻝ، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﭼﺮﺧﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﮐﺸﻮﺭ، در چند سال اخیر ﺭﻭﻧﺪ ﮔﺎﺯﺭﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺭﺷﺪ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ است.
براساس آخرین آمار رسمی حدود ۹۶ درصد واحد‌های صنعتی خراسان جنوبی کوچک و متوسط هستند و ۶۲ درصد از صنایع موجود استان مربوط به حوزه ساختمان و معدنی است.
علاوه بر واحد‌های تولیدی و صنعتی، گازرسانی به روستا‌های خراسان جنوبی نیز در دولت تدبیر و امید، روند جهشی داشته به طوری که فقط در سه سال اخیر بیش از ۷۳۶ روستای این استان گازرسانی شده و همه این اقدامات ضمن توسعه زیرساخت‌ها در رونق تولید، تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت نیز تاثیر مستقیم داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۰۸۱۰۷۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
والا زمانی که دولتی ها مصاحبه می کنند فقط نیمه پر لیوان رو نشون میدن.. معلوم نیست هنوز چند شرکت گاز ندارند! فقط دستاوردها رو بزرگ می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
خدارو هزار مرتبه شکر که تونستیم با مطالبه گری این مهم رو به دست بیاریم و این حق رو بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
این گاز رسانی آخرشم به نصف مردم بیچاره نمی‌رسه باید با نفت و چوب گرم کنند خودشونو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین