پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۷۴۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
بررسی‌ها نشان می‌دهد از خرداد ماه امسال تا پیش از ریزش بزرگ بورس در شهریور و مهرماه، حقوقی‌ها ۶۷ هزار میلیارد تومان از بازار خارج کردند. آیا وزیر اقتصاد از این حجم بالای خروج حقوقی‌ها خبر نداشت؟ عواقب حمایت‌های غیر مسئولانه از بورس و تشویق مردم به حضور در این بازار و خروج حقوقی‌‌ها پیش از ریزش شاخص کل، بر عهده کیست؟

شعار سال : هرچند مدیریت شاپور محمدی در بازار بورس چندان تعریفی نداشت و لقب شاپور بلوک زن هم به هر دلیل ممکن در بین بورس بازان پخش شده بود. اما صحبت‌های او در خصوص کنترل بازار و ممانعت از فعالیت افسار گسیخته در این بازار، صحبت‌های درستی بود.
مخالفت شاپور محمدی، رییس پیشین سازمان بورس با سیاست‌های وزارت اقتصاد در رشد بی‌رویه بازار منجر به استعفای او در فروردین ماه شد. از زمان استعفای محمدی تا ۱۹ مرداد یعنی طی چهار ماه، شاخص بیش از ۲۴۸ درصد رشد کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد از خرداد ماه تا پیش از ریزش بورس، حقوقی‌ها ۶۷ هزار میلیارد تومان از بازار خارج کردند.
سوال اینجاست که آیا وزیر اقتصاد از این حجم بالای خروج حقوقی‌ها خبر نداشت؟ عواقب حمایت‌های غیر مسئولانه از بورس و تشویق مردم به حضور در این بازار و خروج حقوقی‌ها پیش از ریزش شاخص کل، بر عهده کیست؟ آیا این شیوه اداره بازار بورس، شباهت به بازار قمار یا بازی صفر- یک ندارد؟
آقای وزیر، حمایت شما از بازار باید راهبرد‌های سه گانه تامین منافع و منابع مالی دولت، تامین منافع شرکت‌های بورسی و شرکت‌های مرتبط با بازار بورس و از همه مهمتر تامین منافع شهروندان و مردم حاضر در این بازار را بشکل توامان، تامین کند؟ اگر کارتان درست بوده، چرا اینقدر نارضایتی از جانب مردم بیان می‌شود. مسئله را به بی اطلاعی مردم مرتبط نکنید و سوال را دور نزنید. اگر این گونه باشد، دور زدن حضرتعالی هم کار چندان سختی نیست.
آیا صحیح است که یک جریان یا اراده خاص بتواند برای انجام تغییرات خاص در هیات مدیره فلان یا بهمان بازار، بازار بورس را مثبت یا منفی کند؟ تغییرات روز چهارشنبه و اثرات آن روی بازار روز شنبه ۳ آبان ماه را رصد کنید. این آخرین هشدار به شماست جناب وزیر. در آینده از دست ما دلگیر نشوید.

تعداد بازدید : 11



اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

 

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
وقتی هشتاد درصد سرمایه مردم دست چند تا شرکت بورسی بیشتر نیست ما داریم سر چی چونه میزنیم؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
بورس که واقعا دیگه اعصاب نذاشته برای مردم . یک روز بالا یک روز پایین و اصلا غیرقابل پیش بینی !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
من هم به نظر شعار سال در رابطه با مدیریت شاپور محمدی موافقم
اصلا چنگی به دل نمیزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
وقتی میتونن در این حد خلاف انجام وبدن و تو هیچ مرجع قانونی حتی به سوال ازشوننشه انتظار داریم اوضاع بهتر بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین