پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۸۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تألیف کتاب «خدا در قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی و نقد آرای کارن آرمسترانگ و دنیز ماسون» خبر داد.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد اکبریان در گفت‌وگویی از تألیف کتابی با عنوان «خدا در قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی و نقد آرای کارن آرمسترانگ و دنیز ماسون» خبر داد و اظهار داشت: این اثر از اواخر سال ۹۷ شروع شد و دو بخش دارد؛ هر بخش از این کتاب مربوط به یکی از خاورشناسان است و در آن دیدگاه «کارن آرمسترانگ» و «دنیز ماسون» مورد نقد قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه علت انتخاب این دو خاورشناس آن بوده که کتاب ویژه‌ای برای این موضوع دارند، گفت: در واقع هر کدام اثری درباره بررسی تطبیقی دیدگاه قرآن و کتاب مقدس در موضوع خداباوری و یا اعتقاد به خدا دارند؛ هر دو کتاب مستقلی نوشته‌اند، ضمن اینکه در مورد این دو اثر هم کار تحقیقی در کشور صورت نگرفته است.

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب در ۱۶۰ صفحه نوشته خواهد شد و نقد دیدگاه هر دو نفر در ۸۰ صفحه جداگانه انجام می‌شود؛ در بخش اول که به خانم آرمسترانگ اختصاص دارد، در مورد روش تاریخی ایشان بحث شده و همچنین مبانی دیدگاه ایشان و برخی مطالبی که بیان کرده، مورد بحث و نقد قرار گرفته است.

وی افزود: در مورد بخش دوم مربوط به خانم دنیز هم ابتدا بحث روشی انجام و مسائل تطبیقی ایشان بررسی و نقد شده است؛ وی به صورت جزئی در موضوع خداشناسی به تطبیق میان قرآن و کتاب مقدس پرداخته، ولی مباحث خانم آرمسترانگ کلی‌تر است؛ ایشان تلاش کرده تا تثلیث مسیحیت را با توحید مدنظر قرآن هماهنگ قرار دهد که ما نقد و بررسی این مطلب را بیان کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبریان خاطرنشان کرد: این دو نفر برخلاف خیلی از مستشرقان، نگاه مثبتی به قرآن دارند. به خصوص خانم دنیز که در برخی موارد به برتری آموزه‌های قرآنی در مقایسه با کتاب مقدس اعتراف و تأکید کرده است. وی به نقصی در کتاب مقدس معتقد است که به وسیله مفسران مسیحی تکمیل می‌شود، ولی در مورد قرآن آن را بدون نقص و کامل می‌داند و بحث خداشناسی و توحید را بحثی روشن می‌داند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری کار ایران ایلنا ، تاریخ انتشار 3      آبان    99، کد خبر:   985910، www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
چقدر این کرونا باعث شد که در زمینه های معرفتی البته خودم رو میگم عقب بمونم و دیگه از دین دور بشم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
نگاه ادیان مختلف به خداوند و یکتاپرستی در واقع یکی است ولی خب قرآن واقعا بسیار کتاب قوی و با کلی آموزه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
در زمینه های دینی حس میکنم یا کتاب زیادی منتظر نمیشه یا تبلیغات در اونزمینه کمه در هر د صورت خیلی بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین