پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۲۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
افزایش قیمت در برند ایرانی بیشتر از برند خارجی است. با اینکه واردات لوازم خانگی خارجی به صورت قانونی صفر شده، اما قیمت آن نسبت به تولیدات داخلی ثبات بیشتری دارد.
شعار سال:هرچند دولت بارها وعده مهار قیمت‌ها را داده اما اینجا خبری از نظارت بر قیمتها نیست. به سه راه امین‌حضور یکی از مراکز فروش لوازم خانگی‌ رفته‌ایم. جایی که کسبه آن می‌گوییند قیمت‌های فروششان را نه شرکت‌های پخش لوازم خانگی، بلکه دلال‌ها تعیین می‌کنن.
 
افزایش قیمت در برند ایرانی بسیار بیشتر از برند خارجی است. با اینکه واردات لوازم خانگی خارجی دستکم به صورت قانونی به صفر رسیده اما قیمت آن نسبت به تولیدات داخلی ثبات بیشتری دارد به طوری که در بسیاری از کالاها قیمت برند‌های ایرانی و خارجی تفاوت چندانی ندارند. از طرفی لیست‌های قیمتی که تولیدکننده‌ها اعلام می‌کنند صوری‌است و معاملات با قیمت‌هایی بیشتر اتفاق می‌افتد.
 
این در حالی است که هفته گذشته دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی را داشته و گفته: «اگر در بازار افزایش قیمت‌های نامتعارف مشاهده می‌شود ربطی به تولیدکنندگان ندارد. به عبارت دیگر در اثر اشتباهات استراتژیک سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، تولیدکننده و مصرف‌کننده ضرر می‌کنند و به صورت پنهانی افرادی به صورت غیرقانونی سود می‌برند.»

حالا باید دید این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و نابسامانی بازار لوازم خانگی کی و چطور مهار خواهد شد

تعداد بازدید : 13

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار:  5 آبان  1399  ، کدخبر: 753033 ، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
يك دست جهيزيه كامل اون هم با شرايطي كه جنس هاي ايراني هم توش دخيل باشه و يكم منصفانه بخواي برخورد كني
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
کلا کشور دست دلال هاست هرجایی از مسکن و بازار ارز گرفته تا لوازم خانگی .کی قراره دست دلال ها رو کوتاه کنه هم معلوم نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین