پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
امانوئل مکرون ،در نوعی ژست دموکراتیک مدعی آزادی بیان شده و توهین به مسلمانان را بخشی از دموکراسی تصور کرده است. پیامد کار ناسنجیده اش در قالب انواع مخالفت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی- فرهنگی، در حال بروز و ظهور است. متن زیر، برخی از مواضع مدیران و سیاستمداران در این خصوص را منعکس نموده است.
شعار سال: بعد از تحریم کالا‌های فرانسوی توسط شهروندان دو کشور کویت و اردن، شاهد افزایش مخالفت‌های اجتماعی و سیاسی با مواضع اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه می‌باشیم.
 
مکرون چه می‌کند و دیگران چه می‌گویند
امانوئل مکرون در توییتى به زبان عربى، واکنش هاى جهان عرب به سخنانش و تحریم کالاهاى فرانسوى را به چالش کشید.

رییس جمهور فرانسه نوشت: هیچ چیز ما را به عقب بر نمى گرداند

به تازگی یک کمپین گسترده علیه محصولات فرانسوی در میان کشورهای منطقه به راه افتاده است چرا که مقامات پاریس به ویژه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از توهین ها به پیامبر اکرم حمایت کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: طی روزهای گذشته شاهد تعدادی از درخواستها برای تحریم محصولات فرانسوی به ویژه محصولات غذایی بوده ایم. همچنین درخواست هایی برای برگزاری تظاهرات علیه فرانسه منتشر شده است.

در این بیانیه نوشته شده است: چنین درخواست هایی پایه و اساس ندارد و باید سریعات متوقف شود.

حمایت ماکرون از توهین ها به اسلام و پیامبر اکرم موجی از واکنش های منفی را در میان ملت های مسلمان به دنبال داشته است.

مکرون چه می‌کند و دیگران چه می‌گویند

اظهارات ضداسلامی و توهین رئیس‌جمهوری فرانسه به پیامبر اکرم(ص) با واکنش‌های بسیاری در میان مسلمانان مواجه شد. امانوئل مکرون:کشور فرانسه پرچم لائیک را بالا می‌کشد.ما از کاریکاتور کشیدن دست‌بردار نیستیم حتی اگر این موضوع باعث دلخوری بعضی‌ها شود. اظهارات ضداسلامی مکرون سبب شد تا دور جدیدی از توهین به پیامبر مهربانی‌ها در این کشور شکل بگیرد. جریانات ضداسلامی، کاریکاتورهای جسارت‌آمیز به ساحت پیامبر را با حمایت رئیس‌جمهور فرانسه در خیابان‌های شهر‌ پاریس به صورت بزرگ به نمایش گذاشته‌اند.

در این بین، مواضع ظریف و شمخانی نیز قابل تحسین است.
مکرون چه می‌کند و دیگران چه می‌گویند

محمدجوادظریف وزیر امور خارجه در توئیتی نوشت :مسلمانان، قربانیان اصلی «فرقه نفرت» [وهابیت] هستند؛ فرقه‌ای که رژیم‌های استعمارگر به آن‌ قدرت بخشیدند و توسط عمالشان به همه‌جا صادر کردند.

توهین به ۱.۹ میلیارد مسلمان- و مقدسات آن‌ها- به واسطه جنایات شنیع این افراط‌گرایان، سوءاستفاده‌ای فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است.  این‌چنین اقداماتی تنها بر آتش افراط‌گرایی می‌دمد.

مکرون چه می‌کند و دیگران چه می‌گویند
انتقاد دبیر شورای عالی امنیت ملی از رفتار‌های اسلام‌ستیزانه رییس جمهور فرانسه
 
برای دانستن دلیل اسلام ستیزی علنی مکرون ،کلیپ را ببینید.
تعداد بازدید : 7
 
برگرفته از منابع گوناگون، اختصاصی شده توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
اقای مکرون تا زمانی که داره تو تیم صیهون ها بازی میکنه نمیتونه متوجه بشه چه اینده تلخی در انتظارشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین