پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۴۸۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد گفت: معدن مس علی آباد یا همان معدن دره زرشک در قلب تامین منابع آبی یزد واقع شده و تهدید‌های جدی محیط زیستی به دنبال دارد.

شعار سال: حسین ملکی نژاد در نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد، یکی از رسالت‌های تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را بررسی و مطالعه اثرات و تبعات مثبت و منفی طرح‌های مهمی دانست که یا در استان در حال اجرا هستند و یا قرار است اجرا شوند.

وی با اشاره به اینکه کانون تفکرآب دانشگاه یزد به موضوع معدن مس دره زرشک برای کمک به مدیران استان و با هدف ارتقا توسعه پایدار در استان ورود پیدا کرده است، افزود: معدن مس علی آباد و دره زرشک در حوزه دشت یزد - اردکان و کویر ابرکوه - سیرجان واقع شده که این ارتفاعات با توجه به میزان بارش، یکی از نقاط مهم و در واقع، قلب تأمین کننده منابع آبی استان یزد است.

ملکی نژاد با اشاره به فعالیت معادن مختلف در سراسر کشور که می‌توانند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه مؤثر باشند، به تشریح اثرات و تبعات منفی این معادن، بر منابع آب سطحی و زیر زمینی، انتشار آلودگی منابع آبی و تخریب پوشش گیاهی، تهدیدهای زیست محیطی، تخریب زیستگاه‌های حیات وحش، آلودگی‌های صوتی، تهدید آثار تاریخی در روستاهای دره زرشک و توران پشت، مهاجرت معکوس به استان، تعطیل شدن فعالیت‌های کشاورزی منطقه و آوارگی روستاییان پرداخت.

نگرانی‌های زیست محیطی معدن علی آباد را نمی‌توان نادیده گرفت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد نیز در این جلسه به بیان فلسفه تشکیل کانون‌های تفکر در دانشگاه یزد، تاکید کرد: هدف از تشکیل این کانون‌ها، بررسی موضوعات مختلف در ابعاد گوناگون بدون هیچ شائبه سیاسی و به عنوان یک مرجع بی طرف است.

ولی درهمی عنوان کرد: کانون‌های تفکر دانشگاه یزد، نظرات کارشناسی و علمی خود را با اجماع نظرات سازمان‌های مختلف شرکت کننده در این نشست‌ها، برای کمک به بخش‌های اجرایی استان و تصمیم گیری های استان و حتی کشور ارائه می‌کنند.

وی، حفظ سلامتی و تندرستی جامعه را از خط قرمزهای محیط زیست برشمرد و بیان کرد: طرح‌های مرتبط با محیط زیست در اکثرمواقع اثرات بلندمدتی دارد که باید به آن توجه خاصی شود.

درهمی با اشاره به اینکه مسئولان این موضوعات زیست محیطی و کلان را محرمانه می‌دانند، گفت: نمی‌توان مسائل و نگرانی‌های زیست محیطی را که منجر به آسیب‌های جدی شده یا می‌شود را نادیده گرفت و دانشگاه یزد به عنوان مرجعی برای پاسخگویی و اعلام نظر کارشناسی و علمی وظیفه دارد، وضعیت موجود را از بعدهای مختلف از جمله سلامتی، اقتصادی، زیست محیطی و … بررسی و برای استفاده و برای اطلاع همگان ثبت و به دستگاه‌های رسمی مربوطه اعلام کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 5 آبان 1399  ، کدخبر: 138842، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
وقتی کارهارو اصولی و با تخصص لازم انجام نمیدید باید هم منتظر بروز این کنش ها در سطح جامعه باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
این معادن باید در راستای اسیب نزدن به محیط زیست برسی بشن وگرنه به مشکل میخورن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
اینجوری که فهمیدم ینی آلودگی معدن وارد اب های مردم شهر میشه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
معدن داره محیط زست رو تو کشور میبلعه و فقط میشه همین رو گفت امان از بی توجهی مسئولین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
چه کانون های خفنی داره این استان یزد! کانون تفکر اب! ای کاش استان های دیگه هم اینطوری مدنیت داشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
ایران میتونه در راستای منابع ابی خودش تو منطقه حداقل سر امد باشه اما داره بدترین اب رو به هم وطنامون میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین