پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: 17 هزار ناشنوا در سال 95 و با رشد 25 درصدی اعتبار سمعک، ناشنوایان دارای سمعک می‌شوند.

شعار سال:

حسین نحوی‌نژاد دیروز در نشست خبری هفته جهانی ناشنوایان - هفته آخر سپتامبر همزمان با دوم تا هشتم مهرماه جاری افزود: افراد کم شنوا بویژه آنانی که جراحی کاشت حلزون داشته‌اند باید از سمعک استفاده کنند. وی ادامه داد: برای دریافت سمعک، کسی را در نوبت نداریم و فاصله زمانی دادن سمعک، 3 سال است مگرآنکه اتفاقاتی مانند گم و خراب شدن سمعک بیفتد که بنا به تشخیص کمیته مربوطه سمعک زودتر از موعد مقرر داده می‌شود؛ البته امسال می‌خواهیم زمان انتظار را به صفر برسانیم. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی بیان داشت: با آنکه ناشنوایان، 14 درصد جمعیت معلولان را تشکیل می‌دهند اما 40 درصد اعتبارات وسایل توانبخشی برای ناشنوایان هزینه می‌شود.
وی، علت این امر را گرانی و وارداتی بودن وسایل مخصوص ناشنوایان مانند سمعک دانست.نحوی‌نژاد یادآور شد: امسال تلاش می‌کنیم که با دستور رئیس جمهوری، نیازهای پایه ناشنوایان و کم شنوایان را تأمین کنیم. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از انجام توافق‌های اولیه با نیروی انتظامی برای پلاک ویژه ناشنوایان خبر داد و گفت: پیش از این پلاک ویژه معلولان فقط برای معلولان جسمی و حرکتی بود اما این پلاک‌ها بزودی به ناشنوایان نیز اختصاص خواهد یافت.
نحوی‌نژاد تأکید کرد: این پلاک‌ها برای افراد دارای ناشنوایی شدید و عمیق است.نحوی‌نژاد اضافه کرد: 2 تا 4 نوزاد در هر یکهزار نوزاد زنده دچار افت شنوایی از نوع عمیق و شدید هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 7 مهر 1395، شماره:  6322 ، صفحه: 4

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین