پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۸۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
رهبر انقلاب اسلامی طی یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت ۱۳ ام آبان به کتاب ترس اثر باب وودوارد، اشاره کردند که حاکی از شواهد انحطاط نظام سیاسی در کشور آمریکا است. نحوه تصمیم گیری در دولت ترامپ و نوع برخورد او باب مدیران و سیاسیون ارشد کابینه، برخی از حقایق مطرح در این کتاب است.

شعار سال: رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی خود در روز ۱۳ آبان، در واکنش به انتخابات آمریکا و ذیل بحث افول آمریکا، به کتابی اشاره کردند که این کتاب، کتاب «ترس» به نویسندگی «باب وودوارد» آمریکایی است.

ایشان درباره این کتاب فرمودند: «در این چند سال چند کتاب نوشته‌اند، با تیراژ‌های بالا در داخل آمریکا منتشر شده که برخی پرده‌ها را این کتاب‌ها بالا میزند. یکی از این کتاب‌ها را که به فارسی ترجمه شده، بنده خواندم؛ پُر از شواهدِ همین انحطاط است؛ یعنی واقعاً [اگر]کسی آن کتاب را بخواند، [میبیند که]اوّل تا آخر کتاب نشان‌دهنده‌ انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیس‌جمهور آمریکا است.»
 
 
خلاصه کتاب و نویسنده : 

کتاب ترس: ترامپ در کاخ سفید اثر باب وودوارد (Bob Woodward)، که تاکنون دربارۀ هشت رئیس جمهور از نیکسون تا اوباما گزارش‌هایی تحقیقی و مستند ارائه کرده، جزئیات بی‌سابقه‌ای از زندگی تأسف‌بار و تأمل‌برانگیز داخل کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را فاش می‌کند و به این مسئله می‌پردازد که او چطور درباره‌ی سیاست‌های مهم داخلی و خارجی تصمیم می‌گیرد. نقدی بر نحوۀ تصمیم‌گیری در دفتر رئیس جمهور، اتاق عملیات کاخ سفید، ایرفورس وان و محل اقامت ترامپ و توصیف موضوعات کلیدی سیاست خارجی مانند کره شمالی، افغانستان، ایران، خاورمیانه، ناتو، چین و روسیه . نویسنده همچنین با تعمق، چالش‌های سیاست داخلی ترامپ مانند تجارت، تعرفه‌ها، مهاجرت، قانون مالیات‌ها، توافق پاریس و خشونت نژادی در شارلوتزویل در سال ۲۰۱۷ را تشریح می‌کند.
 


باب وودوارد در این کتاب، ترامپ را فردی «دمدمی مزاج»، «عصبی»، «بی‌سواد» و دچار «پارانویا» (ترس و بدگمانی) معرفی کرده است. ادعا شده که رئیس‌جمهوری آمریکا به اعضای کابینه‌اش توهین می‌کند؛ دادستان کل آمریکا را "عقب مانده ذهنی" می‌داند و رئیس دفتر سابق کاخ سفید را "موش کوچولو" خطاب کرده بود. ترامپ نیز بشکل متقابل از این کتاب جنجالی که جزئیات اختلافات درون کاخ سفید را فاش می‌کند، به عنوان "جوک" یاد کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری جماران، تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۸۰۱۸۳، www.jamaran.news / سایر منابع
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
دم رهبریگرم که از خیلی وقت پیش انحطاط رو در امریکا دیده بود و برای این مساله ابراز خط مشی کرده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
پیش بینی رهبر همیشه در مورد اینده درست بوده و کمتر کسی در عرصه سیاست خارجی در جهان به پای ایشون میرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
امیدواریم هرچی زودتر دوره قدرت آمریکا رو به افول بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین