پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۳۷۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
گرانی قیمت گوجه فرنگی این روز‌ها باعث شده برخی از مردم آن را از سبد خرید خود حذف کنند. در همین حال نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران می‌گوید به اندازه کافی تولید گوجه داریم و دلیل این گرانی را در صادرات بی‌رویه گوجه فرنگی است.
شعارسال: اگرچه سایه سیاه کرونا بر کشور آن را تا تعطیلی سراسری نزدیک کرده است، میادین میوه و تره بار، اما برای یک یا دو هزار تومان قیمت پایین‌تر شلوغ است. قیمت یکی از محصولات این روز‌ها بیشتر مورد توجه خریداران میوه و تره بار است، آن هم گوجه فرنگی.

در برخی از غرفه‌ها مردم با کیسه‌هایی در دست در صف ایستاده‌اند. با این حال کیسه‌هایشان را خالی از گوجه فرنگی به خانه می‌برند، چون در برخی از میادین از گوجه خبری نیست اگر هم بفروشند درجه یک نیست و به قیمت پایینش نمی‌ارزد.

در حال حاضر گوجه فرنگی در خرده فروشی‌ها با قیمت ۱۶ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۲۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسد. البته انتخاب دیگری برای خریداران وجود دارد. گوجه فرنگی  پلاسیده‌ای که با قیمت ۱۲ هزار تومان در برخی از خرده فروشی‌ها می‌فروشند!

منصوری، نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران به تجارت‌نیوز می‌گوید: «تولید گوجه به اندازه کافی است. یکی از دلایل قیمت بالای گوجه فرنگی صادرات بی‌رویه است. دلیل دیگر هم سیستم دلالی است که همه سازمان‌های مربوطه از این سیستم دلالی خبر دارند و کاری نمی‌کنند.»

او می‌گوید: «کشاورزی که مزرعه گوجه فرنگی دارد حداکثر ۲۵ درصد از این قیمت به آن پرداخت می‌شود، بقیه سود آن به دلالان این چرخه می‌رسد.»

خبری از توزیع گوجه ۱۱ هزار تومانی نیست.
اما برای آرام و متعادل کردن بازار گوجه فرنگی، سازمان تعاونی روستایی به دستور وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع وارد شده است. روز شنبه اعلام شد گوجه فرنگی با قیمت ۱۱ هزار تومان از بوشهر در برخی از میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز از میادین میوه و تره بار نشان می‌دهد که برخی از میادین میوه و تره بار نه‌تن‌ها گوجه فرنگی ۱۱ هزار تومانی توزیع نمی‌کنند بلکه اصولا فروش گوجه‌فرنگی را متوقف کرده‌اند.

یکی از غرفه‌داران میدان میوه و تره بار می‌گوید این وعده تلویزیونی است و گوجه فرنگی ۱۱ هزار تومانی در میدان آن‌ها توزیع نمی‌شود. او می‌گوید: «گوجه فرنگی گران است و ما اینجا نمی‌فروشیم. معلوم هم نیست چه زمانی دوباره بفروشیم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت‌نیوز تاریخ انتشار ۲۸ آبان ۹۹، کد خبر: ۴۹۲۳۰۷، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
همین یازده هزارتومن هم خیلی زیاد است تا یک ماه پیش چهار پنج تومن بوده مردم ما چه سریع به گرانی عادت می کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
الان باید خوشحال باشیم که گوجه 11 هزار تومنی میتونیم بخریم تازه اون هم در میادین میوه و تره بار؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
الان مردم ایران برای اینکه مردم عراق گوجه های ایرانی بخورن باید ده برابر پول گوجه بدن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
گوجه رو 17 تومن هم الان دست مردم نمیدن امان از این اقتصاد مریض
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
برای چی باید رسانه ها با این کارها خودشون رو پیش مردم بی اعتماد تر کنن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
مردم از دست ثبات نداشتن قیمت ها واقعا عاصی شدن و حال و روز خوبی ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین