پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۸۸۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: دولت باید ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت را نه مقطعی بلکه تا پایان ویروس کرونا در اختیار صاحبان برخی شغل‌ها قرار دهد. وام باید واقعی باشد. کارفرمایی که هزینه جاری‌اش در ماه ۱۰۰ میلیون است با گرفتن ۱۶ میلیون وام به جایی نمی‌رسد.
شعار سال: در این ۹ ماهی که از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد برخی صنف‌ها آسیب‌های جدی و حتی جبران‌ناپذیری دیدند. یکی از صنف‌های آسیب‌دیده در این ایام، حوزه گردشگری است.

در این مدت بار‌ها و بار‌ها صحبت از جبران خسارت و حمایت‌های دولتی به میان آمده است، اما بر همگان روشن است که دولت با کسری بودجه روبروست و برای حمایت از شغل‌های آسیب‌دیده از کرونا دستش بسته است.

جلال رشیدی‌کوچی نماینده مرودشت در مجلس یازدهم در گفتگو با اقتصاد۲۴ می‌گوید: ویروس کرونا تقریباً همه شغل‌ها را در همه کشور‌ها تحت‌الشعاع قرار داده است. در حدود ۳۰۰ روزی که ویروس کرونا کشور را فراگرفته همه به این نتیجه رسیده‌اند که باید با آن کنار آمد و ضرر‌های ناشی از آن اجتناب‌ناپذیر است، اما باید باور داشته باشیم که می‌توانیم ضرر‌ها در این بخش را به حداقل برسانیم.

وی افزود: دولت‌ها وظیفه ایجاد رفاه برای عموم جامعه را دارند. دولت نمی‌تواند بگوید من دستم برای حمایت بسته است. حمایت از همه مردم در این دوران از واجبات است و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق راهکار‌هایی را برای حمایت از معیشت مردم و شاغلان ارائه داد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس تصریح کرد: از جمله شغل‌هایی که به‌شدت در این ماه‌ها آسیب دیده‌اند، فعالان مرتبط با صنعت گردشگری هستند، زیرا مسافر داخلی فوق‌العاده کاهش پیدا کرده و تقریباً مسافر خارجی که برای کشور ارزآور است به صفر رسیده است.

این نماینده استان فارس اظهار داشت: ورود مسافر داخلی به استان فارس بسیار کم شده است و به جرات می‌توان گفت رستوران‌ها، هتل‌ها، شرکت‌های گردشگری بیش از ۶۰ درصد به‌خاطر کرونا ضرر دیدند و حال ادامه حیات آن‌ها به خطر افتاده است.

رشیدی‌کوچی در ادامه عنوان کرد: چند راه که البته نمی‌تواند جلوی ضرر را تمام و کمال بگیرد، وجود دارد. اولین و مهمترین کار، حمایت دولت از این شغل‌ها است. این حمایت‌ها به چند صورت است. اول باید در گرفتن مالیات مراعات آ‌ن‌ها را داشت. سپس در گرفتن هزینه‌های جاری مثل آب، برق، گاز و... در این ایام باید مکانیزم را تغییر داد. همچنین دولت باید ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت را نه مقطعی بلکه تا پایان ویروس کرونا در اختیار صاحبان این شغل‌ها قرار دهد. وام باید واقعی باشد. کارفرمایی که هزینه جاری‌اش در ماه ۱۰۰ میلیون است با گرفتن ۱۶ میلیون وام به جایی نمی‌رسد.

وی گفت: برخی افراد، اماکنی را از دولت و شهرداری اجاره کردند که با ارائه امکاناتی از آن درآمدزایی کنند و حال که این امکان وجود ندارد یا خیلی کاهش پیدا کرده شایسته است که دولت و شهرداری دیگر به مانند گذشته از آن‌ها اجاره دریافت نکند تا آن‌ها بتوانند شغل خود را به امید روز‌های بهتر ادامه دهند.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: در این دوره سخت، برخی شغل‌ها روی استفاده از ظرفیت اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تمرکز بیشتری کردند و اتفاقاً تا حدی هم جواب گرفتند. به‌طور مثال برخی فیلم‌ها به این نحو بلیت‌فروشی کردند و چقدر خوب است که صنعت گردشگری ما هم کمی بیشتر این حوزه را دریابد، هرچند می‌دانیم که این روند هم خیلی چاره‌ساز نیست، ولی تا حدودی می‌تواند جذابیت و درآمدزایی ایجاد کند.

رشیدی‌کوچی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد صنعت گردشگری در این دوران زنده بماند نیاز است که ویروس کرونا در کشور کنترل شود. اگر به این مهم برسیم و مرتباً شاهد همه‌گیری موج‌های مختلف این ویروس نباشیم، آنگاه با ملاحظاتی می‌توان به این صنعت بزرگ و پول‌ساز بیشتر پرداخت.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد24،تاریخ انتشار:1آذر1399،کدخبر:85650،eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
نه که قبلا در این زمینه مثلا خیلی پیشرو بودیم! به هیچ عنوان این مساله قابل پذیرش نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
ارز اوری از طریق گردشگری در ایران یک رویای بیهوده ست وقتی مرزهامون این همه بسته ست و امکاناتمون صفره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
ارز اوری در ایران میتونست با شرایط بهتری هم صورت بگیره نه تنها با گردشگران بلکه با صادارت و واردات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
ارز اوری در ایران میتونست با شرایط بهتری هم صورت بگیره نه تنها با گردشگران بلکه با صادارت و واردات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
الان صنعت گردشگری تو اکثر دنیا نابود شده و برای دوره کرونا طبیعی هم هست
ناشناس
Netherlands
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
واقعا ما گردشگر خارجی ای داشتیم که برامون ارز میورد و در بازار های تهران خرج میکرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
حالا خوبه ما کشوری نبودیم که درامدمون از این طریق بوده باشه مردم اماده ان غر بزننا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین