پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۰۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: وظیفه اجتماعی همه مردم است که در صورت آگاهی از کودک آزاری از آن جلوگیری کنند.
شعار سال: خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در رابطه با اهمیت پیشگیری از وقوع هر نوع کودک آزاری در سطح استان گفت: در مجموع کودک آزاری نوعی رفتار در والدین، مراقبین کودک و گاهی افراد بیگانه است که رفاه و سلامت روانی و جسمی کودک را در معرض تهدید قرار می‌دهد یا به آن‌ها آسیب می‌زند.
وی افزود: محدوده کودک آزاری از محروم ساختن کودک از نیاز‌های فیزیولوژیک و محبت والدین تا آسیب از نظر جسمی و جنسی متغیر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد: کودکانی که قربانیان این پدیده هستند به دلیل آسیب پذیری‌های دوره رشد و تکامل، پیامد‌های گاه جبران ناپذیری را تجربه می‌کنند؛ لذا به دلیل تبعات اجتماعی این پیامدها، پیشگیری از کودک آزاری مسئولیتی اجتماعی است.

امیدوار در رابطه با فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی بهزیستی استان در قبال افراد آسیب دیده از جمله پدیده کودک آزاری اذعان کرد: خط تلفن رایگان ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی استان با رعایت اصل رازداری حرفه ای، در کلیه سطح استان آماده ارائه خدمات و مداخلات تخصصی در موارد گزارش شده است.
وی افزود: کلیه هم استانی‌ها می‌توانند به محض مشاهده هرگونه کودک آزاری با تلفن رایگان ۱۲۳ تماس بگیرند. این خط به صورت شبانه روزی پاسخگوی تمامی تماس گیرندگان در سطح استان است.
امیدوار یادآور شد: موضوع بلافاصله از طریق کارشناسان خط به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان مربوطه گزارش می‌شود و این تیم تخصصی با رعایت اصل رازداری حرفه ای، در موارد گزارش شده مداخله کرده و تا زمان تامین امنیت روانی و سلامت کودک پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آورند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۸۸۱۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
ممنون که این همه به حقوق کودکان اهمیت ویژه ای میدین این موضوع میتونه زمینه ساز بهبود وضعیتشون بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
کودک ازاری در ایران با اینکه یک قانون هست باز هم حس میکنم که اونطوری که باید در اجراییاتش مصمم نیستیم
ناشناس
France
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
در ایران باید این فضا رو باز کنیم که یه کودک بتونه از پدر مادر خودش به راحتی با زبان بچگانه خودش شکایت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
متاسفانه کسی برای حمایت از بچه هایی که ازار جسمی و روحی میبیننن پیش قدم نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین