پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۰۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
روزنامه تهران‌تایمز در صفحه اول تصویر معناداری از میرحسین موسوی و دونالد ترامپ به علت شباهت‌های رفتاری منتشر کرد که با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی و البته عصبانیت حامیان فتنه مواجه شد.
شعار سال: روزنامه انگلیسی‌زبان تهران تایمز در صفحه نخست شماره دیروز خود با انتشار طرحی خاص از میرحسین موسوی کاندیدای شکست خورده انتخابات ۸۸ و دونالد ترامپ به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ اشاره کرده است.
 
دفاع کیهان از مقایسه ترامپ و میرحسین: ترامپ به کشور خود خیانت نکرد

این روزنامه همچنین در بخشی از گزارش تیتر یک خود با عنوان «دو ادعای مشابه، یک جهان کامل» به ادعا‌های ترامپ مبنی بر وجود تقلب گسترده در انتخابات آمریکا و عدم پذیرش نتیجه این انتخابات اشاره کرد و نوشت: «دموکرات‌ها مشغول کار برای کم اهمیت جلوه دادن ادعا‌های ترامپ در مورد آنچه برخی جمهوری‌خواهان تقلب گسترده رای دهندگان می‌نامند هستند؛ و این کاملاً مغایر است با آنچه دموکرات‌ها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۹ در ایران انجام دادند، هنگامی که آن‌ها از یک نامزد شکست خورده (میرحسین موسوی) که با اعلام پیروزی زودرس دستان خود را بالا برده بود حمایت کردند. اعلام زودرس پیروزی تنها یکی از شباهت‌های دو انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و آمریکا است.

تهران تایمز در ادامه با اشاره به ادعای مشابه ترامپ و موسوی و واکنش‌های متفاوت دموکرات‌ها و همچنین رسانه‌های غربی نوشت: «در حالی که دموکرات‌ها از ترامپ به دلیل اعلام زودرس پیروزی به شدت انتقاد کردند، کاملا برعکس از میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۹ که به شدت به نتایج انتخابات اعتراض کرد، حمایت کردند و رقیب او محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران را به تقلب در انتخابات متهم کرد. موسوی اولین نامزد انتخابات ایران بود که شکست خود را باور نکرد. در حالی که مردم ایران در حال آماده شدن برای جشن باشکوهترین انتخابات ریاست‌جمهوری خود بودند که در ایران برگزار شده است، موسوی در اولین بیانیه خود پس از انتخابات زودرس پیروزی را اعلام کرد.»

اقدام این روزنامه انگلیسی‌زبان با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از کاربران با برجسته‌سازی تشابه رفتاری ترامپ و موسوی، تناقض واکنش‌های رسانه‌های خارجی و برخی جریانات داخلی به این مسئله را تقبیح کردند.

گرچه دور از انتظار نبود که این اقدام روزنامه تهران تایمز به مذاق حامیان فتنه و برخی رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی خوش نیاید. این جریان که تا پیش از این برای نامزد دموکرات‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ستاد انتخاباتی زده و با ذوق‌مرگی پیروزی او را انتظار می‌کشیدند، اعتراض ترامپ به نتیجه انتخابات و متهم کردن دموکرات‌ها به تقلب گسترده در آن را محکوم کردند، غافل از اینکه ۱۰ سال پیش در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان از ترامپ داخلی حمایت کرده و بیش از ۸ ماه کشور را به صحنه جنگ و آشوب خیابانی تبدیل کردند و میلیارد‌ها دلار به اقتصاد کشور خسارت زدند.

در همین رابطه کانال خبری اصلاح‌طلب امتداد در مطلبی نوشت: «روزنامه تهران تایمز روزنامه انگلیسی‌زبان سازمان تبلیغات اسلامی در شیرین‌کاری عجیب تصویری از ترامپ را نصف کرده و در نصفه دیگر آن‌چهره میرحسین موسوی را جایگزین کرده است. این روزنامه در این اقدام عجیب خواسته با شباهت دادن ادعا‌های ترامپ درخصوص تقلب در انتخابات آمریکا، اقدامات و اظهارات او را با اتفاقات سال ۸۸ شبیه‌سازی کرده و میرحسین موسوی همراه و رهبر جنبش سبز را با او یکی کند. البته احتمالا در آمریکا او را حصر نخواهند کرد و حتی گفته می‌شود از همین حالا برای انتخابات ۲۰۲۴ درحال برنامه‌ریزی است.»

البته مدعیان اصلاح‌طلبی به این موضوع اشاره نکرده‌اند که حتی ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که همگان او را بابت اعلام زودهنگام پیروزی و ادعای تقلب سرزنش می‌کنند و دیکتاتور می‌دانند و همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به مقابله با ادعا‌های او علیه روند انتخابات آمریکا بسیج شده‌اند، به هوادارانش وعده داد که تیم وکلایش برای شکایت از تخلفات/تقلب به دادگاه عالی مراجعه خواهند کرد و درخواست بازشماری آراء در برخی ایالت‌ها را خواهند داد و همین کار را هم کرد.

این در حالی است که میرحسین موسوی و دیگر شکست‌خورده انتخابات ۸۸ که رقیب آرای باطله بود، حتی در برابر پیشنهاد بازشماری کل آرای انتخابات را هم نپذیرفتند و راه آشوب خیابانی و براندازی را در پیش گرفتند، با بیانیه‌های پی‌در‌پی، هواداران خود را برای حمله به مراکز نظامی، غارت فروشگاه‌ها، خسارت زدن به بانک‌ها و اماکن عمومی و... تهییج کردند و زمینه را برای اعمال تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشورمان فراهم کردند. از این منظر می‌توان گفت ترامپ با همه لجاجت و حماقتش حداقل به کشور خود خیانت نکرد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصرایران،تاریخ انتشار:2آذر1399،کدخبر:757195،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
دم این ژورنال گرم که این مقایسه به جارو بالاخره رسانه ای کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
اتفاقا زیاد هم عجیب نبود دمشون گرم که این خبیث رو با خبیث دیگری چون ترامپ مقایسه کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
برای منم حرفای ترامپ از اول یادآور فرافکنی های موسوی زمان شمارش ارا بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من که اصلا این کار درست نبود ما بازم دارم با این کار خودزنی میکنیم
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من هم این کارشون اصلا درست نبوده نباید به این اختلافات درونی الان تو این شرایط دامن زد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
این کار به اختلافات درونی در ایران بیشتر دامن میزنه برای چی این کارارو میکنن اخه بذارید ملت فراموش کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین