پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۱۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
روز گذشته روزنامه انگلیسی‌زبان تهران تایمز وابسته به سازمان تبلیغات در صفحه نخست خود با انتشار تصویری خاص از میرحسین موسوی و دونالد ترامپ به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ اشاره کرد که واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.
شعار سال: روزنامه «تهران تایمز» با کنار هم گذاشتن تصویر مهندس میرحسین موسوی و دونالد ترامپ تیتر زده است «دو ادعای مشابه، یک جهان کامل» که اشاره‌ای دارد به حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که در آن محمود احمدی نژاد توانست پیروز انتخابات شود.

حمایت کیهان از ترامپ در مقابل موسوی

روزنامه کیهان در شماره امروز خود نوشت:

* تهران تایمز با اشاره به ادعای مشابه ترامپ و موسوی و واکنش‌های متفاوت دموکرات‌ها و همچنین رسانه‌های غربی نوشت: «در حالی که دموکرات‌ها از ترامپ به دلیل اعلام زودرس پیروزی به شدت انتقاد کردند، کاملا برعکس از میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۹ که به شدت به نتایج انتخابات اعتراض کرد، حمایت کردند و رقیب او محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران را به تقلب در انتخابات متهم کرد. موسوی اولین نامزد انتخابات ایران بود که شکست خود را باور نکرد. در حالی که مردم ایران در حال آماده شدن برای جشن باشکوهترین انتخابات ریاست‌جمهوری خود بودند که در ایران برگزار شده است، موسوی در اولین بیانیه خود پس از انتخابات زودرس پیروزی را اعلام کرد.»

* اقدام این روزنامه انگلیسی‌زبان با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از کاربران با برجسته‌سازی تشابه رفتاری ترامپ و موسوی، تناقض واکنش‌های رسانه‌های خارجی و برخی جریانات داخلی به این مسئله را تقبیح کردند. گرچه دور از انتظار نبود که این اقدام روزنامه تهران تایمز به مذاق حامیان فتنه و برخی مدعیان اصلاح‌طلبی خوش نیاید!

انتقاد افشین علا از توهین یک روزنامه به موسوی

افشین علا شاعر و نویسنده، با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود به اقدام روزنامه تهران تایمز که تصویر میرحسین موسوی را در کنار دونالد ترامپ قرار داده، واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد:

* تصویر موهنی که در آن دو نیمه از دو چهره را در قالب یک صورت، آن هم در صفحه‌ی اول روزنامه تان درج کردید، مایه‌ی بهت، اندوه و خشم بسیاری از اقشار ملت ایران و علاقه‌مندان نظام و انقلاب اسلامی شد.

* شاید انگیزه‌ی شما در این اقدام، اثبات شباهت ادعای دو نامزد ریاست جمهوری در ایران ٨٨ و آمریکای ٢٠٢٠ باشد. اما یکی دانستن پلیدترین و شرورترین دشمن ایران و انقلاب و قاتل بی شرم شهید قاسم سلیمانی یعنی دونالد ترامپ با یکی از پیشگامان نهضت اسلامی که اکنون در حصر نیز به سر می‌برد و امکان پاسخگویی به این اهانت بی سابقه را ندارد، اقدامی زشت و ناجوانمردانه است.

* فکر نمی‌کنم هیچیک از مخالفان مهندس موسوی از آحاد مردم محترم و ولایتمداری که هنوز هم به رفتار ایشان در سال ٨٨ اعتراض دارند به این گونه اهانت‌ها راضی باشند. از این‌ها هم که بگذریم ایشان هیچ نسبتی با دشمنان خارجی ایران و انقلاب ندارد.

اقدام سخیف

روزنامه اعتماد هم ضمن انتقاد از اقدام روزنامه تهران تایمز نوشت:

* انتخابات ۲۰۲۰ امریکا نه‌تن‌ها آن‌طور که بسیاری از چهره‌های سیاسی و تحلیلگران گفته و می‌گویند بر انتخابات ۱۴۰۰ ایران اثرگذار خواهد بود، بلکه بر برخی مناسبات سیاسی و غیرانتخاباتی ایران نیز موثر است و همین چندروزی که از برگزاری آن در ایالات متحده گذشته، شاهد بروز و ظهور برخی از این آثار و تاثیرات بودیم.

* در این میان اظهارات عجیب دونالد ترامپ مبنی بر عدم پذیرش نتیجه انتخابات و طرح ادعای تقلب گسترده در آن انتخابات، البته نه در سطح رسمی سیاست‌ورزی و کنشگری رسانه‌ای در حوزه سیاست، بلکه در سطوح غیررسمی و مشخصا در فضای مجازی، ازسوی طیفی از کاربران موسوم به «ارزشی‌ها» مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در اقدامی غیراخلاقی و دور از انتظار نظام انتخابات ایالات متحده با نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی مقایسه شد. مقایسه‌ای با تمرکز بر انتخابات بحث‌انگیز ریاست‌جمهوری دوره دهم در خردادماه ۸۸ و تشبیه رفتار امروز دونالد ترامپ به آن‌چه در جریان آن انتخابات با استناد به مستنداتی ازسوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو کاندیدای اصلاح‌طلب آن انتخابات شاهد بودیم.

* تا این‌جای کار البته موضوع از آن‌چنان اهمیتی برخوردار نبود؛ چه آنکه این دست بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است و اگرچه رفتاری که از این طیف از کاربران صورت گرفت، مذموم و ناپسند بود، اما باتوجه به آنکه ذیل اظهارنظر شخصی چند شهروند و در حساب کاربری شخصی آن‌ها منتشر می‌شد، قابل اغماض بود. این رویکرد، اما روز گذشته در سطحی رسمی و توسط یک روزنامه کثیرالانتشار تکرار شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه، تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹، کدخبر:. khabardena.ir، ۴۸۲۵۴
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
الان وقتی رسانه ها در دوره کرونا گرفتن اقای موسوی این موضوعات رو نشر بدن باعث تازه شدن داغ طرفدارانش میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
خیلی کارشون زشت بود واقعا ادم ناراحت میشه وقتی میبینه یک ایرانی رو با این حیوان دارن مقایسه میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین