پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۱۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
در جدیدترین دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا صنعت نمایشگاهی در دسته مشاغل پرخطر قرار گرفت و برگزاری هر نوع از رویدادی در هر شهر و با هر درجه از میزان شیوع ممنوع عنوان شده است.
شعار سال: در جدیدترین دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا صنعت نمایشگاهی در دسته مشاغل پرخطر قرار گرفت و برگزاری هر نوع از رویدادی در هر شهر و با هر درجه از میزان شیوع ممنوع عنوان شده است.

آنطور که در اطلاعیه شماره۲ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده:  برگزاری هرگونه نمایشگاه اعم از عمومی، تخصصی و بین‌المللی در همه وضعیت‌ها (زرد، نارنجی و قرمز)، تا عادی شدن شرایط ممنوع است.

این موضوع اعتراض شدید فعالان صنعت نمایشگاهی را در پی داشته و اغلب صاحب‌نظران این حوزه آینده کسب و کار خود را در نظر نابودی تلقی می‌کنند. بیش از ۲۰ فعال نمایشگاهی در مباحث مربوط به تعطیلی یا عدم تعطیلی رویداد‌ها اظهار نظر کردند که گسترش نیوز به مرور و تا پایان آذر ماه به صورت ویژه این مباحث را منتشر خواهد کرد. با ما همراه باشید:
 
ترسبم نقشه راه باشد برای بعد
 
کرونا، نفس‌های صنعت نمایشگاهی را به شماره انداخت

عبدالکریم جلالی از پیشکسوتان صنعت نمایشگاهی پیرامون شرایط خاص صنعت نمایشگاهی گفت:  در ابتدا بهتر است یک عارضه یابی از شرایط حال حاضر رویداد‌ها داشته باشیم. من شرایط فعلی نمایشگاه‌ها را بحرانی، بیمار، بی برنامه، فاقد متولی و فاقد نقشه راه می‌بینم. این در حالی است که صنعت مذکور دارای پتانسیل رشد، دارای زیرساخت قابل قبول،  دارای نیروی انسانی ماهر  و ... میدانم

برگزارکننده نمایشگاه ایران متافو تصریح کرد: در این شرایط برای آنکه صحبت‌های تکراری شبیه سخنرانی‌های انتخاباتی نداشته باشیم، بهتر است در جست‌و جوی شناسایی مشکلات و یافتن راه‌حل‌های منطقی باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مواردی که همواره مورد توجه بوده، ترسیم نقشه راه برای آینده صنعت نمایشگاهی است. البته من فکر می‌کنم ابتدا باید شرایط کنونی را بشناسیم و بر اساس وضعیت فعلی نقشه راه آینده را ترسیم کنیم. ما در شرایطی از برنامه بلند مدت برای ۲۰ سال آینده حرف می‌زنیم که مشکلات امروز یعنی پاییز ۱۳۹۹ را هنوز نتوانستیم حل کنیم؛ بنابراین حل مشکلات کوتاه مدت در اولویت است.

امسال رویداد‌ها را برگزار نکنیم، خسارت سنگینی می‌بینیم
 
کرونا، نفس‌های صنعت نمایشگاهی را به شماره انداخت

یکی از برگزارکنندگان تهران در رابطه با خسارتی که صنعت نمایشگاهی از تصمیمات غیرکارشناسی گرفته گفت: واقعا این که بخواهیم امسال قید برگزاری تمام رویداد‌های نمایشگاهی را بزنیم به قیمت خسارات سنگین برای برگزارکنندگان پاییز و زمستان خواهد بود.  

مریم توکلیان تصریح کرد: به نظر من باید به دنبال راهکار باشیم. یعنی با رعایت اصول صحیح مربوط به پروتکل‌های بهداشتی از بازدیدکنندگان متخصص دعوت به عمل آورده و از بازدیگنندگن عمومی نیز به صورت مجازی استقبال کنیم. راهکاری که در ۶ ماهه اول امسال اجرا شد و اتفاقا اثر خوبی هم داشت.

این کارشناس نمایشگاهی تاکید کرد: ما نیاز به نقشه راه کوتاه مدت برای کسب و کار خودمان داریم و اگر امسال به نتیجه مطلوب نرسیم، شرایط برای سال آینده بسیار سخت خواهد شد. به نظرم پیش بینی برنامه بلند مدت را باید به بعد از توزیع واکسن برای همه مردم دنیا موکول کنیم. میدانم که بسیاری از همکاران ما از ابتدای سال شرایط را مطلوب ارزیابی نکرده و برای حفظ سرمایه‌های خود، وارد کسب و کار‌های دیگری شدند. امروز می‌بینم که کار این دوستان بسیار منطقی بود و دیگران هم باید همین کار را می‌کردند.  

وی در پایان گفت: در حال حاضر کاری از دست ما برنمی‌آید و فقط میتوانیم به آینده امیدوار باشیم. امیدوارم با گشایش اقتصادی و احتمالا رفع تحریم ها، مجددا  توسعه صنعت نمایشگاهی را به چشم ببینیم.

رویداد‌های مجازی به تنهایی کاربرد ندارد
 
کرونا، نفس‌های صنعت نمایشگاهی را به شماره انداخت
در ادامه اظهارنظرات کارشناس پیرامون وضعیت صنعت نمایشگاهی، مسئول امور رفاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران موضوع مربوط به برگزاری رویداد‌ها به صورت مجازی را مغایر با زیرساخت‌های فعلی صنعت نمایشگاهی دانست و اظهار کرد: هنوز هیچ‌تعریف استاندارد و دقیقی از اجرای نمایشگاه‌های مجازی توسط نهاد‌های بین المللی نمایشگاهی بیان نشده و شیوه‌های مختلفی که برای برگزاری رویداد‌ها در این قالب خاص تدوین شده موفقیت چندانی نداشته و این واقعیتی است که قبول کردن آن برای اهالی این صنعت واقعا سخت است.

سعید دارابی ادامه داد: اینطور هم نیست که فکر کنیم اینترنت در صنعت نمایشگاهی نقشی نخواهد داشت. قطعا بستر‌های مبتنی بر وب ابزار‌های مناسبی در جهت مدیریت بهتر هزینه‌ها و راهکار‌های اجرایی نمایشگاه‌ها و اجرای هوشمندانه رویداد‌ها خواهد بود. هرچند هنوز توجه چندانی به آن در سطح ملی نشده و جای کار زیادی دارد.

این کارشناس نمایشگاهی همچنین تصریح کرد: چندی قبل معاون محترم توسعه مدیریت، پشتیبانی و برنامه ریزی نمایشگاه بین المللی تهران پیشنهاد بسیار خوبی در خصوص ایجاد شهر هوشمند نمایشگاهی مطرح کرد.  از نظر من این طرح یکی از مهمترین و بهترین راهکار‌هایی است که می‌توان با دستیابی به اهداف عالیه آن صنعت نمایشگاهی را ابتدا در تهران و سپس با تعمیم پروژه به سایر مراکز نمایشگاهی کشور به سمت پیشرفت و مدرن سازی هدایت کرد.  

وی در پایان گفت: قبلا از همکاران نمایشگاهی که به هر طریقی ایده، پیشنهاد و یا نقطه نظری در این خصوص داشتند دعوت کردیم در این زمینه به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند. قطعا با همفکری و نگاه تیمی امکان اجرای این طرح در ابعاد کشوری وجود دارد

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گسترش نیوز، تاریخ انتشار:۱ آذر  ۱۳۹۹، کدخبر:۱۳۶۳۴۸، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
نمایشگاه ها داشتن تازه تو ایران جون میگرفتن و میتونستیم تبلیغات منحصر به فردی از شرکت های استارتاپی توش ارائه بدیم
ناشناس
Netherlands
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
اتفاقا من حس میکنم در این زمینه نتونستیم اونطور که باید رشد کنیم و باید به خودمون بالاترین فرصت هارو بدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین