پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۶۴۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
نماینده مردم اصفهان: اقعاً داستان کفش ملی، انسان را دردمند می‌کند. کارخانه‌ای که چندین هزار کارگر داشته و با برند و شهرتی که داشته است می‌توانسته در سطح جهان شعبات و فروشگاه‌هایی داشته باشد، نباید امروز وضعیتش نسبت به آن ایام درخشان رو به افول باشد.

شعارسال: عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بارها اعلام کرده بودیم که بر روی اموال و دارایی بازنشستگان در سازمان‌های بازنشستگی حساسیم. امروز بازنشستگان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند و همه مسئولان باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آنان به کارگیرند.
وی افزود: سرمایه و اموال بازنشستگان در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در مجموعه‌هایی همچون صندوق بازنشستگی، شستا، صندوق عشایری، صندوق فولاد و... قرار دارد. این مجموعه‌ها اگر بگونه‌ای مدیریت کنند که از این اموال بهترین استفاده در راستای سودآوری برای بازنشستگان صورت گیرد، به کشور، تولید و بازنشستگان خدمت کرده‌اند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه گفت: این اموال در اختیار، حق الناس است. در برخی جاها رشد بوده که بسیار قابل تقدیر است، اما در برخی مجموعه‌ها واقعا گلایه مندی وجود دارد و وضعیت فعلی آنان مطلوب نیست.
وی مطرح کرد: برای مثال شرکت کفش ملی که تحولاتش یک قصه پر غصه است. این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا ذیل صندوق بازنشستگی کشوری است.


وی افزود: کفش ملی، دورانی در اوج شکوفایی خود بوده و با برند و شهرت تجاری که دارد می‌توانست ظرفیت‌های بسیار بالایی برای کشور ایجاد کند، اما الان نه کارخانه دارد و نه ماشین آلات.


مقتدایی عنوان کرد: بارها فعالان رسانه‌ای و بازنشستگی در این خصوص تذکر دادند و اظهار کردند چرا باید وضعیت این شرکت از آن تعالی به این وضعیت برسد، نه تنها این کارخانه تعطیل شده است بلکه ماشین آلات آن فروخته شده است.
وی گفت: واقعاً داستان کفش ملی، انسان را دردمند می‌کند. کارخانه‌ای که چندین هزار کارگر داشته و با برند و شهرتی که داشته است می‌توانسته در سطح جهان شعبات و فروشگاه‌هایی داشته باشد، نباید امروز وضعیتش نسبت به آن ایام درخشان رو به افول باشد.


مقتدایی مطرح کرد: از روز گذشته طرح تحقیق و تفحص از شرکت کفش ملی و نحوه شرکتداری شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و سایر شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ را آغاز کردیم و بزودی طرح تحقیق و تفحص از این مجموعه‌ها به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود. عملکرد شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا باید زیر ذره بین برود. باید مشخص شود که چه افراد و چه سیاست‌هایی باعث بازی با اموال بازنشستگان شده است و وضعیت کفش ملی را از آن قدرت به این افول رسانده اند. باید دید در این دهه‌های اخیر، چه اتفاقاتی که شرکت‌هایی همچون کفش ملی به این وضعیت رسیده است. اگر این بی توجهی مربوط به دولت‌های گذشته نیز باشد، آنان هم باید بررسی شود و در گزارش به طور کامل آورده شود. باید دید چرا آن ایام درخشان درحال حاضر تبدیل به افول نسبت به آن دوران شده است.


مقتدایی خاطرنشان کرد: فعالان بازنشستگی و رسانه‌ای اظهار دارند که این شرکت الان خریدار تولید سایر واحدهای تولیدیست.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فروشگاه‌های کفش ملی در سراسر کشور در بهترین نقاط شهرها قرار دارند، وضعیت این فروشگاه‌ها و تعداد آنان نیز بررسی می‌شود.


وی افزود: این شرکت کفش ملی یکی از قصه‌های پرغصه این روزهاست. روی اموال بازنشستگان به شدت حساسیم و لحظه‌ای کوتاه نخواهیم آمد.


مقتدایی با بیان اینکه سوالاتی را بزودی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه خواهم کرد، مطرح کرد: با تحقیقاتی که انجام داده‌ایم بزودی در سایر مباحث بازنشستگان جهت احقاق حق آنان ورود خواهیم کرد و از ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی استفاده لازم را خواهیم داشت. به بازنشستگان قول داده ایم که به طور بسیار قوی از ابزار سوال، تحقیق و تفحص، تذکر، ماده ۴۵ و ماده ۲۳۴ استفاده خواهیم کرد.


وی خاطرنشان کرد: درباره دو میلیون یورویی که وزارت ورزش از شرکت شستا اخذ کرده بود، از وزیر ورزش سوال کردم که چرا این پول را بازنگردانده است، بزودی آقای وزیر به کمیسیون فرهنگی جهت پاسخ به این سوال می‌آیند. این پول به یورو اخذ شده و باید به یورو به بازنشستگان برگردد نه به ریال.

 

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نماینده ، تاریخ انتشار: 4 آذر 1399، کدخبر: -، http://namayande.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
وزارت ورزش هم انقد بهدي داره كه معلوم نيست چطوري ميخواد اين ها رو صاف كنه همش هم براي اين فوتباله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
وزارت ورزش در ايران به هيچ عنوان نتونسته اين موضوع رو درون خودش حل كنه و نياز به كمك دولت داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
چرا اکثر سازمانها پول هاشون رو پس نمیدن؟!!برام سواله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
وزارت ورزش هم ديگه كم كم داره كم مياره و هركاري از دستش بر مياد براي سرپا موندن ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
اين دو ارگان اصلا چه ربطي بهم دارن؟ مطمئن باشيد كه اين مبلغ با اين اوضاعي كه وزارت ورزش داره هيچ وقت پس داده نميشه
ناشناس
Germany
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
دولت پول گیر بیاره دیگه پس نمیده، انتظاری دارینا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین