پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۶۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
خبر را کاملا منعکس کرده ایم که متهم به یکجانبه گویی نشویم. ولی قاطعانه هشدار می‌دهیم در صورت تکرار این نوع بازی‌ها، لایه پنهان از افراد ذینفع ترال کشور را افشا می‌کنیم. لیستی که اتهامات دو شغله بودن، تبانی و بحث تعارض منافع را برای بعضی از افراد به ارمغان خواهد آورد. اختیار با شما

شعارسال: شماری از صیادان بومی استان هرمزگان در تماس با خبرنگار ایلنا، از بیکاری و بی‌پولی خود در نتیجه آغاز طرح ممنوعیت صید ترال فانوس ماهیان انتقاد کردند.

این صیادان گفتند: از ابتدای آذر ماه سال جاری طبق مصوبه نمایندگان مجلس صید ترال فانوس ماهیان به مدت دو سال ممنوع اعلام شده است. اگرچه طرح ممنوعیت حضور کشتی‌های صنعتی ترال در خلیج فارس و دریای عمان را برای حفظ آبزیان در پی دارد و باعث خوشحالی ما صیادان و مردم محلی است اما چرا هیچکس ما را به عنوان صیاد نمی‌شناسد و معیشت ما را در نظر نمی‌گیرد؟ مگر نه آنکه شغل آبا و اجدادی ما صیادی‌است؟ و ما از طریق  صیادی نان می‌خوریم پس چرا مسئولان در تصویب چنین قوانین مهمی؛ صیادان بومی و محلی را نادیده می‌گیرند.

این صیادان محلی که به ممنوعیت صید ترال به این شیوه انتقاد و اعتراض دارند، گفتند: تقریبا یک هفته پیش همزمان با سفر رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی که برای بررسی وضعیت صید در آب‌های جنوب کشورمان به هرمزگان سفر کرده بود، جمعی حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از شاغلان در صید ترال در مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند.

این صیادان که انتظار حمایت از مجلس و دولت را برای تامین معاش خود دارند، اظهار داشتند: در این شرایط خاص کشور که بیکاری دامان اکثر صیادان به خصوص در استان‌های محروم و مرزی هرمزگان و سیستان وبلوچستان را گرفته است، دولت و مجلس باید از این قشر حمایت کنند؛ در غیر این صورت، بحران معیشتی خانواده‌های صیادان و ماهیگیران که فقط از این راه معیشت می‌کنند را از پا خواهد انداخت.

به گفته آن‌ها؛ تعطیل شدن روند صید ترال در کشور آنهم برای مدت دو سال بسیار طولانی است و امنیت شغلی آنان را  به خطر می‌اندازد.

صیادان بومی در استان هرمزگان با بیان اینکه شیوه صید آن‌ها قانونی و در آب‌های بین‌المللی و دور از ساحل است، افزودند: صیادان جنوب در فرآیند صید ترال، تمامی امورات قانونی را رعایت می‌کنند ولی اخیرا حواشی زیادی بوجود آمد در مورد صید ترال که زندگی آن دسته از صیادانی که به صورت قانونی در این بخش فعال هستند را  دچار آسیب فراوانی کرده است.

 

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 4 آذر 1399، کدخبر: 1000659، ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
منافع ملي در ايران به بازي گرفته شده خيلي وقته اين كه در حد اعلاي خودش چيزي نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
اين ها با هر بهانه اي كه دلشون بخواد منافع ملي ايران رو تحت شعاع قرار ميدن حتي بازي با افكار عمومي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
منافع ملي در ايران بازيچه دست رسانه ها و يك سري از افراد شده كه از خدا بي خبرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
الان اين بنده هاي خدا براي خودشون يه شغل ديگه پيدا كنن هزار بار بهتر از اينه كه منابع مون رو از دست بديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
الان براي اينكه در يك زمينه داشتيم به شكل خلاف براي عده اي كار افريني ميكرديم بايد خوشحال باشيم؟
ناشناس
Germany
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
یعنی در مقابل 4 تا قایل صیادی هم نمیتونیم ا آبهامون دفاع کنیم؟؟؟؟؟؟/
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین