پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۶۸۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر اختلاف یا عدم تفاهم بین دولت و مجلس حاکم باشد به نتیجه نخواهند رسید.
شعار سال : حجت الاسلام «حسین ابراهیمی»، عضو شورای مرکزی روحانیت مبارز، در پاسخ به این سوال که آیا دهه پیش رو دهه اصولگرایان است و اینکه اصولگرایان با چه برنامه ای می خواهند وارد انتخابات ۱۴۰۰ شوند؟ گفت: اینکه دهه پیش رو، دهه اصولگرایان است برای بنده تازگی دارد. اما حقیقت امر این است که عملکرد اصلاح طلبان در دوره جاری این گونه بود که از رییس جمهور حمایت کردند و همه پست های کشور را در اختیار گرفتند از وزارت گرفته تا مدیرکل ها و استانداری ها و تقریبا همه را یکدست اصلاح طلب کردند.

او در این باره که اصولگرایان نیز در پست های مهمی قرار دارند به عنوان مثال رییسی در قوه قضاییه و قالیباف در مجلس، افزود: آن بحث دیگری است! اما کشور در اختیار رییس جمهور است، یعنی تصمیم گیری، بودجه و امکانات دست دولت است و باید هم اینطور باشد چون کسی که می خواهد اجرا کند به تعبیری باید دست و بالش باز باشد. لذا همه امکانات دست رییس جمهور و دولت بوده و هنوز هم هست.

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: در دوره گذشته هم همین بود. در دور هشتم هم که بودیم، همه چیز دست دولت بود و مجلس، قانون تصویب می کرد و دولت اجرا نمی کرد و اکنون هم گاهی این اتفاق می افتد. بنابراین تا این لحظه هنوز تصمیمات دست دولت است که در کشور چه اتفاقاتی، رخ می دهد.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مجلس یازدهم نیز عنوان کرد: مجلس در آغاز کار قرار دارد و نمی دانیم که این نمایندگان چه خواهند کرد؛ آیا با طرح ها، برنامه ها و تصمیمات خواهند توانست مشکلات جامعه را حل کنند یا نه. تا این لحظه که متأسفانه بین مجلس و دولت، آنچنان که باید تفاهمی مشاهده نمی کنیم.

عدم تفاهم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می کند

او ادامه داد: بنابراین این عدم تفاهم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می کند، اگر با تفاهم کار کنند می توان مشکلات را کم کرد اما با این عدم تفاهم، فکر نمی کنم که نتیجه مثبتی که در شأن نظام و دولتی که به نام خدمت به مردم و یا نظامی که به نام خدمت به مردم سرکار آمده است، حاصل شود.

حجت الاسلام ابراهیمی اشاره کرد: فکر می کنم اگر اختلاف یا عدم تفاهم بین دولت و مجلس حاکم باشد به نتیجه نخواهند رسید لذا تا اینجا که تصمیمات همه چیز در اختیار دولت حاکم است، همانطور که مجلس به دنبال طرحی برای معیشت مردم بود که تا دولت موافقت نکند طرح ها به نتیجه نمی رسد. در واقع بخشی از لوایح را باید مجلس تصویب کند و بخشی از طرح ها هم که باید بودجه آن را دولت تأمین کند بنابراین با عدم تفاهم نمی توان مشکل مردم را حل کرد.

او در این باره که تاکنون یک سری شلوغ کاری های سیاسی و حاشیه سازی های نمایندگان مجلس بر شعار خدمت به مردم آنها غالب بوده‌ است، گفت: تا حدودی این درست است. افرادی در مجلس چون تجربه لازم را نداشتند و در صحنه نبوده اند، مباحثی را مطرح می کنند که به مصلحت نیست؛ اما مجموعه مجلس به فکر معیشت مردم است و تلاش می کند که مشکلات مردم را حل کند. اما از آن طرف نوک چاقو دست آنهاست اما به تعبیری دسته چاقو در دست دولت است از این رو تا زمانی که دولت موافقت نکند مجلس نمی تواند معیشت مردم را حل کند. من معتقدم حرکات مجلس دلسوزانه است منتهی بدون تفاهم با دولت امکان ندارد که اجرا شود چون مسئولیت تامین بودجه برعهده، دولت است.

ابراهیمی درباره سخنان علم الهدی مبنی بر اینکه آنانکه تحول انتخاباتی آمریکا را فرصت می دانند یا نادان اند یا خائن، تصریح کرد: باید از علم الهدی، درباره سخنانشان پرسید اگر انتقادی هم به فرمایشاتش وارد است به او گفته شود. بنده پاسخگو نیستم.
 
چه اصلاح طلب و چه اصولگرا بتواند منافع ملی ما را تأمین کند به او تبارک الله می گوییم

این چهره سیاسی اصولگرا بیان کرد: بر این باورم چه اصلاح طلب و چه اصولگرا بتواند منافع ملی ما را تأمین کند و همچنین هر جناحی بتواند، مشکلات کشور را حل کند ما به او تبارک الله می گوییم اما تا این لحظه اصول آمریکا به وسیله رییس جمهور تغییر نمی کند، ممکن است تاکتیک ها تغییر کند. در واقع شخص اوباما در همان ابتدا که روی کار آمد به رهبر انقلاب نامه نوشت و اظهار دوستی کرد اما متأسفانه در عمل، اوباما پایه تحریم ها را گذاشت. نباید این را نادیده بگیریم لذا ما امیدی به آمریکا برای رفع مشکلات خودمان نداشته و نداریم ضمن اینکه ارتباط ما با همه دنیا به غیر از اسراییل باید حفظ شود و ارتباط داشته باشیم و منافع ملی را در نظر بگیریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار کرد: اگر روزی آمریکا، حاضر شد به آنچه تعهد کرده عمل کند اینکه به دست اصلاح طلب باشد یا اصولگرا، ما از آنها تشکر می کنیم و می گوییم منافع ملت تأمین شده است. لذا نباید جناحی برخورد کرد بلکه باید به منافع ملت نگاه کرد و اقتضای منافع ملت، هر چه باشد باید بپذیریم و مشکلات مردم را حل کنیم، چراکه کشور و وضعیت معیشت مردم مطلوب نیست لذا تلاش شود و هر کس بتواند کاری کند که مشکلات مردم را حل کند ما می گوییم باریک الله ،کار خوبی کردی.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۵آذر ۱۳۹۹، کد خبر: 1092537 ، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
واقعا الان مهم ترين چيزي كه مردم بهش نياز دارن براي راي دادن يه برنامه خوبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
برنامه اصولگرايان براي انتخابات 1400 حداقل 4 سال سكوت و انداختن مشكلات گردن دولت قبله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
برنامه اي كه اصولگرايان براي انتخابات دارن نتونسته بين مردم جا باز كنه مردم همه اين حرفارو از حفظ هستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
اين بي رحمي كه در سياسي كاري اقايون داره عليه مردم رخ ميده نابخشودنيه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
با توجه به نظر رهبری در مورد توافق نکردن احتمال رای آوردن اصولگرایان زیاده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
ما كه بعد از انقلاب تا الان ازشون برنامه مدون و خاصي نديديم جز شعار زدگي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
دور اصولگرایان و اصلاح طلبان رو باید خط کشید به خار تموم ستمی که این سال ها به ملت ایران کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین