پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۷۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کارشناس مسائل هسته‌ای در خصوص طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» مجلس، با اشاره به اینکه طرح مذکور بر قابلیت بازدارندگی اورانیوم مبتنی است گفت که موضوع مهم این است که آیا این طرح در نهایت به افزایش قدرت ما منجر می‌شود یا تهدید و کینه توزی دشمنان را تشدید می‌کند؟

شعار سال: حسن بهشتی پور کارشناس مسائل هسته ای  در پاسخ به این سوال که طرح مجلس شورای اسلامی برابر با خروج ایران از برجام است، گفت: طرح به شکلی طراحی شده و مواردی را پیشنهاد کرده است که اگر ایران آنها را انجام دهد از برجام خارج خواهد شد و برای کشورهای دیگر هم بیانگر خروج ایران از توافق است حتی اگر آن را به زبان نیاورد.

البته چیزی که مهم است، اجرای این طرح است. این طرح مبتنی بر ایده ای است که ذخایر اورانیوم را عاملی بازدارنده برای دشمنان ایران تلقی می کند. یعنی تصورش این است که هرچقدر میزان ذخیره اورانیوم یا غنای آن بیشتر باشد، قدرت ایران هم افزایش می یابد. این تئوری هم به خودی خود مبتنی بر اندیشه ای است که برجام را از ابتدا قبول نداشته است و انتقاد اصلی اش هم بر توافق هسته ای همین بود که چرا ذخایر اورانیوم را کاهش داده است. اما بحث در شرایط کنونی بر سر این است که آیا چنین اقدامی درست است و بازدارندگی دارد؟ آیا این اقدام در تعارض با دکترین هسته ای که بر اساس آن ایران به دنبال ساخت بمب اتمی نیست، قرار ندارد؟ 

مهم است که بدانیم آیا این طرح در نهایت تبدیل به افزایش قدرت خواهد شد یا تهدید و دشمنانمان را افزایش می دهد؟ بنده قائلم که اجرای این طرح موجب افزایش تهدیدها علیه ایران خواهد شد و دشمنان را جری تر خواهد کرد.

تصویب و اجرایی شدن چنین طرحی باعث دور شدن دوستان ایران خواهد شد. چین و روسیه در سال های اخیر پشتیبان ایران بوده اند و حتی با ارای خود ایالات متحده را مجبور کرده اند که مکانیسم ماشه و.. را تصویب نکند. اما این اتفاقات باعث خواهد شد که چین و روسیه هم به همان سیاق سابق خود برگردند که با کشورهای غربی در زمانی که لایحه ای علیه ایران مطرح می شد، همکاری می کردند. ایران توانسته است که کشورهای جهان را با خود همراه کند و حتی متحدان آمریکا را وادارد که ترامپ را تنها بگذارند. در واقع اتفاقاتی که در تابستان شاهدش بودیم و موجب انزوای امریکا هم شد، به وسیله برجام اتفاق افتاده بود و حالا با بی معنی شدن آن، دیگر ایران نمی تواند کشورها را به همکاری باخود وادارد. اما جدای از مساله اقتصادی از نظر امنیتی مساله حساس تر است و ما دوستانمان را در جهان از دست خواهیم داد و این خیلی وضعیت مشکلی را ایجاد می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۴۶۱۴۸۹، khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
باید قدرت خودمون رو در زمینه هسته ای با تموم توان افزایش بدیم تا در تیررس این موضوعات قرار نگیریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
ایران باید با بازگشت به غنی سازی حداکثری خودش تو دهنی بزرگی به اسرائیلی ها بزنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
غنی سازی در ایران باید به حالت قبل از تحریم ها برگرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین