پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۸۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: امروز همه تلاش اصولگرایان این است که در چند ماه باقی مانده از دولت روحانی این برگ برنده در کارنامه آقای روحانی ثبت نشود، ماجرا کش دار شود و به زمانی برسد که رییس جمهور بعدی بیاید و اجازه نمی‌دهند چنین امتیازی در تاریخ دولت روحانی ثبت شود.
شعار سال: «مهدی آیتی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با خوشبینی اصولگرایان و اطمینان آن‌ها در باب پیروزی انتخاباتی در ۱۴۰۰ گفت: این دهه، دهه اصولگرایان است و دهه اصلاح طلبان نیست و دلایل مختلفی دارد که بار‌ها به آن اشاره شده است. همانطور که اصولگرایان مجلس یازدهم را بردند، انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و شورا‌های اسلامی شهر و روستای را نیز برنده می‌شوند، ولی اینکه کدام اصولگرایان و کدام جبهه از اصولگرایی، برنده این دوره باشد و چه رییس جمهوری داشته باشیم، محل تردید است.

آیتی افزود: به نظر می‌رسد با آمدن بایدن و شکست ترامپ، فضا برای مذاکره و تعامل با اروپا و آمریکا و کشور‌های همسایه و عربی خاورمیانه بیشتر فراهم باشد. پیش بینی من این است که حتی با برنده شدن یک گزینه نظامی در بین اصولگرایان، می‌توان گفت فضای دوره جو بایدن فضایی از تعامل و گفتگو‌های بیشتر است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در مورد تحریم‌ها ما فضایی سخت‌تر از امروز نخواهیم داشت و قطعا حتی اگر یک اصولگرا نیز بر سر کار بیاید، باز او هم مذاکره می‌کند و معامله و بده بستان وجود خواهد داشت.

او تاکید کرد: امروز همه تلاش اصولگرایان این است که در چند ماه باقی مانده از دولت روحانی این برگ برنده در کارنامه او ثبت نشود،  ماجرا کش دار شود و به زمانی برسد که رییس جمهور بعدی بیاید و اجازه نمی‌دهند، چنین امتیازی در تاریخ دولت روحانی ثبت شود.

او با اشاره به تحولات آمریکا اضافه کرد: نباید به برخی افراد اجازه داد تا وضعیت خاورمیانه را بدتر از این کنند. باید صبر کرد تا دولت آمریکا معتدل شود و جو بایدن با استراتژی گفتگوی اوباما بر سر کار بیاید و همزمان همه باید، برای برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری سالم و معتدل تلاش کنیم. اصلا مهم نیست که رییس جمهور آینده ایران از کدام جبهه باشد، بلکه تاکید بر این است که انتقال قدرت به شکلی انجام شود که رییس جمهور ۱۴۰۰ ایران، دیپلماتی میانه رو باشد و به هیچ وجه نباید، یک تندرو حضور پیدا کند و بر طبل جنگ بکوبد. الان که سردار دهقان کاندیداتوری خود را اعلام کرده، او را به عنوان شخصیتی معتدل و میانه رو می‌شناسند و او را به عنوان شخصی می‌شناسند که اهل گفتگو و تعامل است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۹۴۳۵۰، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
ایکه از همین الان دستمون روبستیم برای مذاکره در سال بعد نشون تزلزل سیاست خارجی ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
دو دوره ریسس جمهور اصلاح طلب میانه رو داشتیم چه شد؟!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین