پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
برخی از کارشناسان بار‌ها در خصوص مسئله دار بودگی شرعی، فنی و مدیریتی طرح ترافیک صحبت کرده و تاکید بر انحراف این طرح از مسیر‌های اصلی و لختی و به روز نشدگی آن و همچنین گرایش خطرناک به سمت منبع درآمدی ناپایداری و نگاه بالا به پائین اش به شهروندان، سخن گفته اند. رکوردشکنی آلودگی هوا در سال ۹۹، با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و برقراری طرح ترافیک، تعداد روز‌های آلوده رشد ۳۱ درصدی داشته است؟ قضاوت با شما.

شعار سال: در سال ۱۳۹۹ باوجود تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، تعداد روزهای آلوده تهران (روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه گروه‌ها) از ابتدای سال تا روز ۲۶ آذرماه در مجموع به ۷۲ روز رسیده که این میزان در مقایسه با ۵۵ روز هوای آلوده مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشد ۳۱ درصدی (افزایش ۱۷ روز) را نشان می‌دهد.

قابل ذکر است مسئولان دولت روحانی (ازجمله معصومه ابتکار و عیسی کلانتری) ازجمله منتقدان اقدامات دولت احمدی‌نژاد در حوزه آلودگی هوا بودند که این موضوع را ناشی از توزیع بنزین غیراستاندارد در کشور می‌دانستند، بااین‌حال این روزها هیچ کدام از دولتی‌ها حاضر نیستند دلیل آلودگی هوای تهران را توضیح دهند.
نکته جالب تر داستان، لزوم بحث، روشنگری و حتی مناظره کارشناسی منتج به تنویر افکار عمومی در خصوص طرحی ناکارآمدی بنام طرح ترافیک است.

*** این طرح چقدر به اهداف خود رسیده است؟

*** درآمد حاصل از این طرح در کجاها هزینه شده است؟

*** آیا از مشکلات عدیده ای که این طرح برای زندگی روزمره و عادی شهروندان ایجاد کرده و می کند، مطلع هستید؟

*** کدام مسئول در خصوص این طرح ، گزارش تفضیلی سالیانه داده است؟

*** چرا باید این طرح بشکل قوطی سربسته اداره شده و شهروندان نظارتی بر شیوه تخصیص سهمیه ها نداشته باشند؟ در واقع شفاف بگوئیم ، تا چه حد در خصوص سلامت فعالیت در این طرح اعتماد وجود دارد؟ چرا حرف نمی زنیم و سوال نمی پرسیم؟

*** اجرای نامناسب و غیر عقلایی این طرح ، باعث وارد شدن ضررهای جبران ناپذیری بر شهروندان شده، چه کسی باید پاسخگو باشد (بعنوان نمونه، چرا خروج از طرح باید جریمه داشته باشد؟ چرا کسی که منزلش با اسناد رسمی در طرح قرار دارد و محل کارش با اسناد رسمی خارج از طرح است، نباید سهمیه بگیرد؟ چرا کوریدور خروج بدون جریمه در طرح در نظر گرفته نشده است؟ چرا خودرو ها بر اساس شغل صاحب خودرو ساعت بندی خروج نشده اند؟ چرا در طرح، جریمه ساعتی و دقیقه ای حضور تعریف نشده است ؟ و .....)؟

*** چه کسی یا مرجعی بی طرف ، تائید کننده اثرات مثبت این طرح بوده؟ چرا با برخی از کارشکنی های احتمالا عامدانه برخی نهادها برای ایجاد ترافیک و مثبت جلوه دادن اثرات طرح ترافیک، برخورد نشده و نمی شود؟
*** ..... .
لطفا بیندیشیم . آیه 11 سوره رعد بیان می دارد که خداوند سرنوشت قومی را عوض نمی کند، مگر خودشان بخواهند. ضمنا خبرنگار حرفه ای متعهد به این آب و خاک و دین و نظام، با دادن طرح ترافیک ، خاموش نمی شود.
 

طرح ترافیک، طرحی با خاصیت یا بی خاصیت؟


اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از منابع مختلف نظیر نود اقتصادی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
هيچ خاضصيتي در زمينه الودگي هوا نداره تنها مردم رو در دوره كرونا اسير كرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین