پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
رئیس شبکه هپاتیت کشور با بیان اینکه بیماری "هپاتیتB" تا سال ۱۴۱۰ در ایران ریشه‌کن می‌شود‌، گفت: قمه‌زدن عاملی برای انتقال بیماری هپاتیت B و C است و یکی از علل مبتلاشدن به این دو بیماری در ایران است.

شعار سال: سید‌مؤید علویان در حاشیه نخستین کنفرانس عفونت مخفی هپاتیتB اظهار داشت: شیوع بیماری هپاتیتB در کشور کمتر از 2 درصد است و در استان سیستان و بلوچستان و گلستان این آمار بیش از این مقدار است.

وی افزود: علت کاهش شیوع بیماری هپاتیت در کشور انجام واکسیناسیون در دو دهه اخیر از سال 1373 برای افراد پرخطر بوده ضمن اینکه یکی از عوامل موفقیت ما در پیشگیری از این بیماری انجام واکسیناسیون در 24 ساعت اول تولد است.

علویان تصریح کرد: در مدت چهار سال حدود 30 میلیون نفر در کشور علیههپاتیتB واکسینه شده‌اند واین امر سبب شده تا ایران در کشورهای همسایه نرخ شیوع کمتری داشته باشد. متأسفانه در بسیاری از کشورها شاهد شیوع 5 درصد و یا بیشتر هستیم و این عدد در یمن 10.5 درصد است.

رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: بیش از 90 درصد نوزادان در هنگام تولد واکسن دریافت می‌کنند این در حالی است که در خاورمیانه این عدد 45 درصد است.بیماری هپاتیتB در ایران درمان شده و داروهای آن با همان کیفیت داروهای خارجی برابری می‌کند و امیدوارم تا 10 سال آینده با انجام تحقیقاتی که صورت می‌گیرد درمان قطعی برای آن پیدا شود.

علویان خاطرنشان کرد: بیمارانهپاتیتB برای ازدواج، بچه‌دار شدن، کار و زندگی عادی مشکلی ندارند و تنها مشکلی که در کشور با آن روبه‌رو هستیم این است که مبتلایان از بیماری خود آگاهی ندارند. هپاتیتC در ایران کمتر از نیم درصد است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد ریشه‌کن شدن آن تا سال 1410 هستیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی درباره بیماری هپاتیتC در تمامی استان‌ها داریم و داروهای آن با یک‌پانزدهم قیمت داروی خارجی آن عرضه می‌شود و خوشبختانه امروز جزو کشورهایی هستیم که در درمان این بیماری به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس شبکه هپاتیت کشور اظهار داشت: این بیماری در افرادی بروز پیدا می‌کند که قبل از سال 75 خون دریافت کرده‌اند، البته افرادی که حجامت غیربهداشتی داشته‌اند و معتادان نیز در خطر بروز این بیماری قرار دارند.

علویان عنوان کرد: قمه‌زدن عاملی برای انتقال بیماری هپاتیت B و C است و یکی از علل مبتلا شدن به این دو بیماری در ایران است. در حال حاضر 230 هزار بیمار مبتلا به هپاتیتC در کشور داریم، بیماران مبتلا به هپاتیت B در کشور یک‌میلیون و 400 هزار نفر هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 مهر95 ، کد مطلب: 1206256: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین