پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با معرفی «ریاب» در استان خراسان رضوی به عنوان یکی از روستا‌های هدف گردشگری ایران، نوشت: ریاب دارای خانه‌های قدیمی بادگیردار، حوضخانه، قلعه، حمام، مسجد و آب‌انبار با معماری بسیار زیباست.

شعار سال: علی‌اصغر مونسان با انتشار تصاویری از روستای ریاب در حساب کاربری خود در اینستاگرام، نوشت: روستای ریاب هم اکنون به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در ایران مطرح است که تعدادی از آثار آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از سوی دیگر مقبره ابومنصور ریابی از وزرای طغرل موسس دولت سلجوقیان نیز در این روستا واقع است.
 
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه «روستای ریاب در ۵ کیلومتری جنوب غربی گناباد در استان خراسان‌رضوی واقع شده است و به لحاظ تاریخی به دوره قاجاریه و صفوی بر می‌گردد، افزود: این روستا دارای مجموعه‌ای از خانه‌های قدیمی بادگیر دار، حوضخانه، قلعه، حمام، مسجد و آب انبار با معماری بسیار زیباست و یکی از بافت‌های باقی مانده در شهرستان بوده که ارزش تاریخی خود را حفظ کرده است.
 
به گزارش معماری خانه‌های گلی، قدمت بافت تاریخی روستا و نزدیکی به قنات قصبه گناباد که ثبت جهانی شده است این روستا را  به یکی از روستاهای هدف گردشگری در ایران تبدیل کرده است که گردشگران را به خود جذب کرده است.
 
قنات قصبه گناباد با ۳۳ کیلومتر طول با عمیق ترین مادر چاه جهان به عمق ۳۰۰ متر، با ۲هزار و ۵۰۰ سال قدمت با عنوان قدیمی‌ترین و پرآب‌ترین قنات جهان است و در خراسان رضوی قرار دارد. این قنات یکی از عجیب‌ترین دست‌سازه‌های بشر است و در هزار تویی تاریک و عمیق به دست معماران باستان آراسته شده و باستان‌شناسان داخلی با بررسی یافته‌های سفالین پراکنده در آن قدمت حفاری قنات قصبه را به دوران هخامنشی نسبت می‌دهند.
 
با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه ستاد ملی مقابله به کرونا به در خانه ماندن و تاکید بر تعویق سفر به دوران پس از مهار بیماری کرونا اکنون بهترین فرصت برای مطالعه و شناخت بیشتر جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و طبیعی ایران ایجاد شده است. می‌توان با بررسی دقیق، مقصدهای جذاب و جدید گردشگری را برای مسافرت‌های فردی و گروهی در دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:   1 دی  1399  ، کدخبر: 84155927، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
فكر ميكنم اين 50 امين نقطه گردشگري باشه كه من از شعار سال مينويسم تا بعد از كرونا برم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
اينكه در زمينه گردشگري داريم روز به روز تنزل ميكنيم ايرادي نداره مهم اينه كه خودمون هواي ميراثمون رو داشته باشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین