پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۶۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: اطلس سیما و مناظر طبیعی تالاب بین المللی زریبار امسال تهیه و تدوین شد.

شعار سال: فریبا رضایی گفت: با توجه به تنوع بالای فون و فلور تالاب زریبار و ثبت آن در دبیرخانه کنوانسیون رامسر به عنوان بیست و پنجمین تالاب بین المللی در کنار سایر برنامه‌ها و اقدامات مدیریتی و پژوهشی، گزیده‌ای از گونه‌های جانوری و گیاهی شاخص این تالاب و تصاویری از زیبایی‌های آن در مجموعه‌ای تحت عنوان اطلس تالاب زریبار تهیه و تدوین شده است.
 
رضایی با اشاره به اینکه این اطلس امسال به چاپ می‌رسد افزود: پناهگاه حیات وحش زریبار با مساحت سه هزار و ۲۹۲ هکتار در فاصله سه کیلومتری شهرستان مریوان واقع شده و علاوه بر ارزش‌های زیست محیطی ، از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان کردستان محسوب می‌شود.
 
وی گفت: پناهگاه حیات وحش زریبار برابر مصوبه ۳۰۴ شورای عالی محیط زیست در سال ۸۸ ثبت شد و یکی از منحصر به فردترین تالاب‌های آب شیرین منطقه است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد : زریبار دارای حیات وحش بسیار متنوع بوده و محلی برای حضور پرندگان بومی و مهاجر است که بر اساس آخرین آمار ۲۷۸ گونه پرنده در این پناهگاه شناسایی شده است.
 
رضایی گفت: طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر ، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است.
 
وی افزود : زریبار در یک دره طولی وسیع قرار دارد و از ۲ طرف غرب و شرق با کوه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده و پوشش غالب اراضی منطقه را جنگل و بیشه‌زار‌های نیمه انبوه تشکیل می‌دهد که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است.
 
رضایی گفت: تالاب زریبار هفتمین تالاب ثبت شده ایران بعد از پیروزی انقلاب در کنوانسیون بین المللی رامسر است که فرآیند ثبت آن از یک دهه پیش آغاز شده بود، پناهگاه حیات وحش و تالاب زریبار دارای حجم تقریبی آب بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب است و سرریز آب دریاچه از قسمت جنوبی با نام رودخانه مریوان خارج می‌شود.
 
 تالاب زریبار در ۱۳ اسفند سال ۹۷ بعنوان بیست و پنجمین تالاب بین المللی کشور در کنوانسیون رامسر با وسعت ۲ هزار و ۴۰۳ هکتار در داخل پناهگاه حیات وحش زریوار قرار گرفته که ۸۵۵ هکتار آن پهنه آبی است به ثبت رسید.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:  15 دی  1399  ، کدخبر: 1019729، www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
تالاب های بین المللی در ایران به هیچ عنوان نتونستن اوضاع خوبی رو در زمینه زیست محیطی داشته باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
اين سند سازي ها براي ماندگاري تاريخي عاليه و بهمون كمك ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
تالاب هامون در ايران نه تنها كم نيستن كه هر كدومشون به گونه اي زيبا هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
اميد داريم كه با ناظرين بين المللي در حوزه محيط زيست اين ها يكم خودشون رو جمع و جور كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین