پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
زهرا سعیدی نماینده مجلس معتقد است که در روند واردات خودرو در حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان، معادل دو برابر یارانه ۳۶ هزار میلیارد تومان یارانه پرداختی به مردم، رانت یواشکی نهفته است. ورای نادیده گرفتن برخی از اعداد و ارقام، شاید نصف میزان این ادعا، واقعا وجود داشته و قابلیت پیگیری توسط نمایندگان مجلس را دارد.
شعار سال: دکتر زهرا سعیدی در این ویدئو توضیح می‌دهد که چگونه سازمان برنامه و بودجه در یک ردیف بودجه‌ای کوچک برای عده‌ای خاص، یک رانت ۷۲ هزار میلیارد تومانی را از واردات خودرو مهیا می‌کند. مرورگر شما قادر به اجرای این فایل نیست. امیدوار است، نمایندگان مجلس بعد از دیدن این ویدئو، اقدام عاجلی برای حذف این بند از لایحه بودجه انجام دهند.

تعداد بازدید : 16
 
در خصوص توضیحات ارائه شده خانم زهرا سعیدی، برخی از انتقادات وارد بر صحبت‌های ایشان شامل ریزش شدید قیمت خودرو لوکس در صورت آزادی واردات خودروی خارجی، عدم ارایه راهکار در خصوص ممانعت از بوجود آمدن این رانت و مواردی همانند است.

بنظر می‌رسد که چنانچه دولت قصد واردات داشته باشد، حق واردات می‌بایست به اشکالی نظیر قرعه کشی در سطح ملی و سایر مکانیزم‌های قابل طرح، بین تمامی شهروندان تقسیم شود و انحصار واردات مثلا ۱۰ هزار دستگاه خودرو به فرد یا افراد حقیقی و حقوقی خاص، واگذار نشود.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ۹۰ اقتصادی، تاریخ انتشار: ۱۶ دی۱۳۹۹، کدخبر: ۹۰eghtesadi.com،۲۱۳۷۶۵۳
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
ماشالله به اين رانت هاي يواشكي كه روحاني باهاشون پدر مردم ايران رو در اورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین