پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۱۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
معاون مجمع بیداری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها از این حیث که توانسته‌اند با برتری از نظر علمی بخشی از سلطه خود را بر جهان اعمال کنند هر کشوری که این برتری را بهم بزند آن را دشمن خود تلقی می‌کنند.

شعار سال: حسین اکبری، به مناسبت چهلم شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده»، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خود حقی قائل هستند که خود را ابرقدرت و قدرت هژمونی جهانی می‌دانند، آن‌ها تصور می‌کنند نظم جهانی را تنظیم کرده‌اند و همه کشور‌ها باید از آن‌ها تبیعت کنند و هر آنچه که بخواهد نظم آمریکایی‌ها را بهم بزند به عنوان دشمن خود تلقی می‌کنند.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اساس ساختار آمریکا مبتنی بر تفکر غیر انسانی با نگاهی به اومانیسم(انسان‌گرایی) هست و ما یک مشکل ماهوی با آمریکا داریم به این دلیل حساسیت آن‌ها نسبت به ما بیشتر از جا‌های دیگر دنیاست وقتی که کشور ما در حوزه تکنولوژی به ویژه در بحث هسته‌ای پیشرفت می‌کنیم آمریکا و رژیم صهیونیستی نگران می‌شوند و می‌ترسند از اینکه کشوری مثل ایران به توان علمی و قدرت برسد و آن را به راحتی در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهند.
 
معاون مجمع بیداری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها از این حیث که توانسته‌اند با برتری از نظر علمی بخشی از سلطه خود را بر جهان اعمال کنند هر کشوری که این برتری را بهم بزند آن را دشمن خود تلقی می‌کنند.
 
اکبری ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند که ایران به خاطر اعتقادات دینی و فتوای رسمی رهبر انقلاب هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای و جنگی نیستند. ما اساساً نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم چرا که در هر جبهه‌ای که با آمریکا درگیر شدیم پیروز میدان بودیم کسی که پیروز میدان شود نیاز ندارد از سلاح کشتار جمعی استفاده کند.
 
وی گفت: کشور‌هایی به سلاح هسته‌ای نیاز دارند که در جنگ شکست می‌خوردند. بنابراین نگرانی اساسی و اصلی آمریکا در برخورد با کشور ما از نظر پیشرفت‌های علوم جدید و نوین است و از این حیث روی دانشمندان ما حساس هستند و تلاش می‌کنند مانع پیشرفت‌های ما شوند.
 
معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: یکی از راه‌هایی که دشمن در پیش می‌گیرد. در گذشته نیز در پیش گرفته و امروز در دنیا اجرا می‌کند ترور نخبگانی است که می‌توانند در فضای علمی برتر و دارای دستاورد جدید باشند. به این دلیل ترور دانشمندان و نخبگان کشور ما برای آمریکا یک هدف اصلی و اساسی است.
 
اکبری افزود: یکی از بحث‌های مهم رژیم صهیونیستی و آمریکا این است برتری ایران موازنه را علیه آن‌ها در منطقه بهم می‌زند. کشور‌های اسلامی به سمت دستاورد‌های علمی ایران روی می‌آورند و جبهه جهان اسلامی را تشکیل می‌دهد، دشمنان از نظر بین‌المللی نگران هستند و می‌دانند ایران هر دستاوردی که داشته باشد در اختیار کشور‌های مسلمان و جبهه مقاومت قرار می‌دهد و نگران هستند در حوزه علمی نیز این توانمندی را در اختیار سایر کشور‌های ضعیف قرار بدهد. با این هدف تلاش می‌کند دانشمندان ایرانی را ترور کند و علنی هم آن را مطرح می‌کند.
 
وی گفت: دشمن با ترور دانشمندان ایران نوعی قدرت نمایی و تهدید برای هر نخبه‌ای در جهان اسلام از خود نشان می‌دهد تا اگر بخواهد خارج از اراده آمریکا حرکت کند او را حذف می‌کند.
 
معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه تفاوت کشور و ملت ایران با سایر ملت‌های دیگر در مخالفت کردن با آمریکا است، افزود: ملت ما ۴۰ سال علیه این رژیم موضع‌گیری قاطعانه داشته است، اما کشور‌های دیگر که بعضاً نخبگانی در درون آن‌ها است خیلی راحت حذف می‌شوند تا از رشد و پیشرفت آنها جلوگیری شود.
 
اکبری ادامه داد: جنایت آمریکا از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران جنایت جهانی علیه همه کشور‌هایی است که به نوعی می‌توانند در حوزه علمی با آمریکا رقابت کنند. دشمن در ترور شهید فخری‌زاده دچار اشتباه شد. او می‌دانست ما در برجام توافقاتی داشتیم و آژانس انرژی اتمی لحظه به لحظه کشور ما را کنترل می‌کند و هیچ خطری وجود ندارد.
 
وی گفت: شهید فخری‌زاده در حوزه غیر نظامی و غیر هسته‌ای و حوزه مدنی تلاش می‌کرد. وی در تهیه و تولید پروژه واکسن کرونا اقدام برجسته‌ای انجام داده است به طوری که مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.
 
معاون مجمع بیداری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها معتقدند برتری علمی در کشور‌هایی مثل ایران به نقطه‌ای خواهد رسید که بتواند با دنیا رقابت کند و این موضوع باعث کاهش سلطه آن‌ها در جهان می‌شود. به این دلیل شاهد جنایت‌هایی هستیم که قطعاً در آینده هم دنبال می‌کند.
 
اکبری افزود: اگر واکسن کرونا که شهید فخری‌زاده روی آن تحقیق می‌کرد درست شود و همه بشریت استفاده کنند نقطه قوت بزرگی برای کشورمان خواهد شد و آمریکا نمی‌توانست آن را به نام اقدام غیرقانونی یا نظامی یا انرژی اتمی تلقی کند، ضمن اینکه اگر آنگونه هم فکر کنند نشان دهنده زورگویی آنهاست. چرا که خودشان این توانمندی هسته‌ای را دارند. آمریکا و رژیم صهیونیستی روی آن کار می‌کنند در صورتی که می‌دانند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۹۰۸۴۶، www.mizanonline.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
این کار رو تنها با ایران نکرده تو همین سایت خونده بودم که با خیلی از کشور ها این کارو میکنه
ناشناس
Netherlands
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
ایران وقتی جانانه جوابشون رو بده این ها جرات نمیکنن غلطی بکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
شاید حتی تفکر حاکم بر امریکا هم ترور نباشه این صهیونیست ها دست بردار نیستن و به خون خواری خودشون ادامه میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین