پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
دکتر فریبرز ناطقی‌الهی معتقد است: بر اساس آمار‌های موجود، تهران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بنا دارد که ۴ درصد از این میزان در هر سال یا مورد بازسازی قرار می‌گیرند و یا دوباره‌سازی می‌شوند.

شعار سال:دکتر فریبرز ناطقی‌الهی معتقد است: بر اساس آمارهای موجود، تهران حدود یک میلیون و 200 هزار بنا دارد که 4 درصد از این میزان در هر سال یا مورد بازسازی قرار می‌گیرند و یا دوباره‌سازی می‌شوند. این امر نشان می‌دهد که بسیاری از ساختمان‌های تهران قدیمی هستند، بسیاری از این سازه‌ها مشکل دارند؛ چراکه بیشتر این ساختمان‌ها در دهه‌های گذشته ساخته شده است و چون در آن زمان الزام قانونی برای رعایت ضوابط زلزله نبوده است؛ از این رو بیشتر ساختمان‌ها فاقد استانداردهای لازم برای زلزله هستند و یا اگر ضوابط رعایت شده باشند، شرایط لازم را ندارند. پیش‌بینی می‌شود که زلزله احتمالی تهران زلزله‌ای با بزرگای بیش از 7 ریشتر باشد، زلزله تهران به بزرگترین فاجعه انسانی در قرن اخیر تبدیل خواهد شد؛ از این رو باید به سازه‌ها توجه بیشتری صورت داشته باشیم.

تعداد بازدید : 467


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
2
ای اش گوش شنوایی بود تا این موضوعات مهم رو درک میکرد واقعا
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
2
این همه ادم نخبه و خبره و کارشناس دارن از زلزله تهران مینالن! اما شهرداری و وزارت کشور عین خیالشون نیست
ناشناس
Netherlands
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
1
این همه میگیم زلزله به خدا یه ان میاد همه چی رو جارو میکنه میبره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین