پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۶۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
فردی که کودک معلولِ دچار سندروم داون خود را مورد آزار و اذیت قرار داده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود، دستگیر شد.
شعار سال: دیروز (۲۰ دی) فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد کودکی دارای معلولیتِ سندروم داون مورد آزار و اذیت یک مرد قرار گرفته است.

انتشار فیلم شکنجه و آزار و اذیت این کودک معلول موجی از خشم و نفرت کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

با پیگیری بهزیستی استان قزوین و همکاری دادستانی، متهم که گفته می‌شود ناپدری کودک است و خودش فیلم را منتشر کرده، دستگیر شد.

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین امروز در این رابطه گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی، مبنی بر آزار و اذیتِ یک کودک معلول، با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدیم که کودک معلول، توسط فردی ناشناس مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته و تصاویر دلخراش و متاثر کننده‌ی آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده و بر اساس فیلم منتشر شده، مشخص شد که این کودک‌آزاری در شهر تاکستان صورت گرفته است؛ لذا مراتب بصورت جدی و اورژانسی در دستور کار اورژانس اجتماعی، حراست، بازرسی و اداره بهزیستی شهرستان قرار گرفت، ولی هیچگونه نشانه‌ای از اینکه محل وقوع معلول‌آزاری، با مراکز نگهداری توانبخشی بهزیستی شهرستان تاکستان و یا اینکه با مراکز نگهداری بهزیستی با مشخصات داخل تصویر تطبیق داشته باشد تاکنون به دست نیامده است. به همین خاطر موضوع سریعا به استحضار دادستانی شهرستان تاکستان رسید تا پیگیری‌های لازم در دستور کار حوزه قضایی قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: از آنجا که حمایت از حقوق کودکان و معلولان در قانون به سازمان بهزیستی محول شده است، این سازمان هیچگونه مماشاتی را در تضییع حقوق این عزیزان برنمی‌تابد و به شدت با مسئله معلول‌آزاری و کودک‌آزاری برخوردِ قانونی خواهد کرد و این اقدام ناشایست و غیر انسانی را محکوم می‌نماید.

وارثی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان اولین متولی و مدافع حقوق کودکان و معلولان، تمام امکانات و توان خود را در راستای شناسایی عامل و یا عوامل این اتفاق تلاش خواهد نمود و هیچگونه اغماض و مسامحه‌ای را در این خصوص جایز نمی‌داند.

وی اضافه کرد: از شهروندان محترم تقاضا داریم چنانچه از این گونه موارد مطلع هستند، فوری به اورژانس اجتماعی استان با شماره تماسِ ۱۲۳ تماس بگیرند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

محمد نفریه، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز امروز با اشاره به انتشار فیلم شکنجه کودک معلول اظهار کرد: این کلیپ حاوی تصاویر شکنجه یک کودک معلول توسط فردی است که کودک‌آزاری محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی کشور متولی حقوق معلولان و احقاق حقوق آن‌ها و حمایت از این گروه از جامعه است، نسبت به انتشار این فیلم و آزار و اذیت این کودک واکنش نشان داده و پیگیری‌های خود را برای شناسایی این فرد انجام داده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در همین زمینه از افرادی که اطلاعی از زمان و محل این حادثه تلخ دارند، درخواست می‌شود که موضوع را از طریق خط ۱۲۳ یا ادارات بهزیستی به سازمان بهزیستی کشور اطلاع دهند و قطعاًً در اسرع وقت در اوژانس اجتماعی موضوع پیگیری خواهد شد.
 
ممکن است با دیدن این فیلم آزار ببینید
 
تعداد بازدید : 10

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری‌آنلاین، تاریخ انتشار ۲۱ دی ۹۹، کدخبر: ۵۷۸۵۶۹، hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
واقعا بايد اين ناپدري رو زنداني كرد ننگ بر اتون مادري كه داره با اين مرده زندگي ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
هیچ حیوانی به این حد از پستی نزول پیدا نمیکنه که انسان ها بهش رسیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین