پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۷۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
هفته گذشته انتشار اخباری درباره تخریب برخی از سنگ قبر‌های آرامستان تاریخی ارامنه در دروازه دولاب تهران، نگرانی علاقمندان به میراث فرهنگی را به دنبال داشت. همین موضوع باعث شد «آرا شاوردیان» نماینده ارامنه تهران و شمال کشور، اقبال شاکری نماینده مردم تهران، تعدادی از اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه، شهردار منطقه ۱۴ و تعدادی از خبرنگاران از این آرامستان تاریخی بازدید کنند. بازدید از این آرامستان نشان داد که بازسازی فقط به کلیسای داخل آرامستان، پیاده‌راه‌های میانی، استخر، برخی المان‌ها و سرویس بهداشتی جوی‌ها و کانال‌های سیمانی و آجری محدود شده و آسیبی به سنگ قبر‌ها و بافت تاریخی آن وارد نشده است. این آرامستان حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و از میانه دهه ۷۰ شمسی تدفینی در آن صورت نگرفته است.

شعار سال: هفته گذشته انتشار اخباری درباره تخریب برخی از سنگ قبرهای آرامستان تاریخی ارامنه در دروازه دولاب تهران، نگرانی‌ علاقمندان به میراث فرهنگی را به دنبال داشت. همین موضوع باعث شد «آرا شاوردیان» نماینده ارامنه تهران و شمال کشور، اقبال شاکری نماینده مردم تهران، تعدادی از اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه، شهردار منطقه ۱۴ و تعدادی از خبرنگاران از این آرامستان تاریخی بازدید کنند. بازدید از این آرامستان نشان داد که بازسازی فقط به کلیسای داخل آرامستان، پیاده‌راههای میانی، استخر،‌ برخی المان‌ها و سرویس بهداشتی جوی‌ها و کانال‌های سیمانی و آجری محدود شده و آسیبی به سنگ قبرها و بافت تاریخی آن وارد نشده است. این آرامستان حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و از میانه دهه ۷۰ شمسی تدفینی در آن صورت نگرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 دی 1399، کد خبر: 4956563،  www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
ارامنه تهران واقعا مظلوم واقع شدن بعد از جنگ هنوز هم نميتونن برن ارمنستات براي كرونا خانواده هاشون رو ببينن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
به خدا كه مين پيگيري هاي رسانه شما و دوستان تون در امر رسانه به شدت تاثير گذاره در حل شدن مسائل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین