پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
یکی از مشکلات موجود در بازار ارتباطات، وجود سیم کارت های بدون هویت بوده که فضای مناسبی را برای انواع تخلفات فراهم می کند. البته باید توجه داشت که سیم کارت بدون هویت وجود خارجی نداشته و همه سیم کارت ها هویت دارند. اما به روش هایی مثل درخواست صدور سیم کارت بنام افراد کیس آسیب و حاشیه ای جامعه به تعداد زیاد ، سیم کارت های جایزه که توسط دوستان دست به دست می شود و سیم کارت های توریستی ( سه سیم کارت که بعد از مثلا یک ماه، دو عدد از آن قابلیت سو استفاده دارند)، دسترسی به سیم کارت های بدون هویت میسر می شود. این سیم کارت ها از طریق دکه ها قابلیت خرید و فروش دارند و عموما برای تماس های خاص ، مزاحمت، کلاهبرداری ، کارهای خلاف ، تبلیغات گسترد و مواردی همانند مورد استفاده قرار می گیرند. سیم کارت های بدون هویت از دو منظر امنیتی و سو استفاده منجر به کلاهبرداری، مخاطرات شدید دارند که باید بدان ورود کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سه مرحله، اقدام به جمع آوری 30 میلیون سیم کارت بدون هویت نموده است .
شعار سال: سواستفاده از خطوط یا خدمات ارتباطی، یکی از مشکلات رایج ارتباطات و تلفن همراه است. سازمان تنظیم مقررات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیشگیری از این سوءاستفاده سیم‌کارت‌های بی‌هویت را در سه مرحله ساماندهی کرده است.

مرحله نخست با مشارکت اپراتور‌ها کد ملی تمام مشترکان دریافت شد. در مرحله دوم از تمامی مشترکان دارای سیم‌کارت‌های متعدد خواسته شد با مراجعه به امور مشترکان اپراتور‌های خود، سیم‌کارت‌های فعال خودشان را اعلام کنند. در مرحله سوم هم مشترکان با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن همراه www.mobilecount.cra.ir می‌توانند از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام‌شان در اپراتور‌های مختلف تلفن همراه ثبت‌شده، مطلع شوند.

با اجرای این طرح و ایجاد سامانه استعلام حدود ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا با هویت ناقص شناسایی و ساماندهی شدند.
 
تعداد بازدید : 161


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۷۶۴۸۴۸، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیف الله
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
1
خوب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
خوب که خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
بنظرم کار بدی کردند جمع کردند. حداقل می تونستیم با خیال راحت ده دقیقه ای حرف بزنیم
مدیر پایگاه

سلام 
در یک تماس تلفنی ساده حداقل پنج دیتا بطور همزمان و بشکل اتومات ضبط می شود . این پنج داده عبارتند از: شماره ای پی گوشی مبدا و شماره تلفن گوشی مبدا / شماره ای پی گوشی مقصد و شماره تلفن گوشی مقصد/ زمان برقراری مکالمه/ مکان برقراری مکالمه. 


این داده ها برای تمامی تماس های معمولی است و با هر کدام از این داده ها ، به راحتی می توان به سایر داده های مورد اشاره دسترسی داشت( توسط مراجع ذی صلاح). 


مثلا فرض کنید که فردی سیم کارت گوشی خود را خارج می کند و سیم کارت بدون هویت را وارد گوشی خود می کند، به راحتی با شماره ای.پی گوشی اولیه، امکان ردیابی تماس وجود خواهد داشت. 


لذا تصور دسترسی ناپذیر شدن با استفاده از این نوع سیم کارت ها، فرضیه ای نسبتا پوچ است. 


نکته جالب توجه بعدی که از سطح فنی اپراتورهای خارج شده و جنبه امنیتی پیدا می کند، امکان شناخت و ردگیری گوشی های کنار هم است. یعنی دو گوشی که هر کدام سیم کارت جداگانه دارند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، می توانند به راحتی شناسایی شوند.


این مطالب بدین جهت عرض شد که تا جای ممکن از تفکرات ناراست و خدای نکرده مبادرت به تخلف و جرم، پرهیز شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین