پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حجتی کرمانی نوشت:چندی بر در و دیوار کشور شعار «ما می‌توانیم» نقش می‌بست. چیزی از این شعار، امیدوارکننده‌تر و برانگیزاننده‌تر نیست. (البته پس از توکل بر خدا و استمداد از درگاه الهی) اما بشرطها و شروطها.

شعار سال: شرط و شروطش چیزی نیست جز به کارگیری خرد و مشورت و همکاری و همدلی و اتحاد و انفاق...  اما باید اولا بین «سقف» و «کف» خواستن و توانستن فرق بگذاریم. ما باید تا آنجا که «می‌توانیم»، «خواهیم» وگرنه هر خواستنی توانستن  نیست.به اصطلاح باید لقمه را اندازه دهان‌مان برداریم
ثانیا راه رسیدن به آنچه را که «می‌خواهیم»، «بدانیم» و از آن راه برویم. 
باید توجه کنیم که هم اسلام و هم انقلاب، هم سقف دارد هم کف؛ یا به تعبیر روشن‌تر: هم حداقل دارد و هم حداکثر و هم مراحل وسط و بینابین. 
اشاره‌وار بگویم که یک اشتباه بسیار مهم و خطرناک در انقلاب ما رخ داد و آن اینکه از آغاز خیال کردیم می‌توانیم اسلام و احکام اسلام را- به قول شهید نواب صفوی- «مو به مو» عمل کنیم اما در عمل دیدیم «نمی‌توانیم». ما می‌خواستیم به «سقف» برسیم ولی «کف» را هم از دست دادیم و روز به روز بیشتر از کف می‌دهیم... «کل شی جاوز حده انقلب الی ضده» یعنی هرچه از حد بگذرد به ضد خود تبدیل می‌شود. 
- دست از شعارهای دست‌نیافتنی برداریم و از سقف به کف آییم! 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۷۵۷۷۰، www.khabaronline.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
از اسلام هر چیزی که به نفع مسولین بوده اجرا شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین