پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۳۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸
لایحه «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری» با موافقت اعضای شورای شهر تصویب و شهرداری تهران با وجود برخی مخالفت ها، به تامین تمهیدات برای این میزبانی مکلف شد.

  شعار سال:حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه صبح امروز شورای شهر پیشنهاد بررسی دستور لایحه «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) در تهران» را ارائه داد.
 
وی گفت: با توجه به تأخیر در بررسی دستور لایحه «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) در تهران»، بررسی این لایحه در دستور کار این جلسه قرار گیرد.
 
خلیل آبادی با بیان اینکه لایحه مذکور زمان مشخصی برای بررسی و تعیین تکلیف دارد، عنوان کرد: باید به مجمع جهانی گردشگری اعلام کنیم شهرداری تهران در سال ۲۰۲۱ آمادگی میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری را دارد تا مقدمات آن هرچه زودتر فراهم شود.
 
در ادامه احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در موافقت با این پیشنهاد گفت: این مذاکرات بین المللی چارچوبی دارد و صرف گفتگو با یک دبیرکل به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. زمان این پیشنهاد و مصوبه گذشته است چراکه در جلسه گذشته این موضوع در اولویت بود. این موضوع یک اجلاس یین المللی است و باید دبیرخانه آن به موضوع رسیدگی و با وزارت خانه میراث فرهنگی مذاکره کند.
 
در نهایت پیشنهاد بررسی «لایحه الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری» در دستور کار قرار گرفت با ۱۹ رأی موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
 
در ادامه نیز محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، با توضیح درباره این لایحه گفت: این لایحه به یک الزام برای شهرداری تهران درباره میزبانی از دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰ شمسی یا ۲۰۲۱ میلادی مربوط می‌شود. تا بر اساس آن پیشنهادی را در یک ماده واحده ارائه و تمیهدات لازم را بیاندیشد. موضوع نیز مربوط به پیگیری‌های سازمان فرهنگی حوزه عباس آباد است و نهایتاً طرح توسط تعدادی از همکاران شورا به صحن و سپس به کمیسیون مشترک فرهنگی و برنامه و بودجه ارسال شد. این طرح با طراحی ۱۹ نفر انجام شد و همزمانی آن با موضوع تهران ۱۴۰۰ منجر می‌شود تا فرصتی ایجاد شود تا این میزبانی تحولی در ارتقا جایگاه تهران در نظام گردشگری ایجاد کند.
 
حق شناس ادامه داد: این امر یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند با کم‌ترین هزینه تهران را به یک نقطه کانون گردشگری تبدیل کند. شهرداری تهران نیز با توجه به مسئولیت خود برای معرفی تهران و به عنوان یک کمک کننده به موضوع دیپلماسی شهری باید عمل کند. شهر تهران یک فرصت گردشگری را برای کشور نیز فراهم خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: با این رویکرد دو ماده صریح که در برنامه پنجم داشتیم که موضوع اقتصاد شهر هوشمند را مورد بررسی قرار دهد، از اهداف برنامه بوده و با طرح موضوع در کمیسیون مشترک، دو موضوع مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا اینکه وزارت ورزش نیز به عنوان متولی اجرای رویداد مذکور دخیل شود و سپس اینکه برای تأمین هزینه‌های مالی، شرط وجود اسپانسر نیز لحاظ شود. حال طرح با این دو ماده واحده ارائه شده است.
 
در ادامه نیز سید محمد حسین حجازی مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد در توضیح این لایحه گفت: در این مصوبه بر شرکت نوسازی عباس آباد اشاره نشده بود و تقاضا دارم که عنوان شرکت نوسازی در طرح لحاظ شود تا ما نیز اقدامات خود را انجام دهیم.
 
در ادامه نیز مسجد جامعی نیز ارائه پیشنهاد اصلاح عبارتی در دستور لایحه مذکور گفت: دستگاه حاکمیتی مسئول برای این طرح باید وزارت گردشگری باشد که باید عنوان آن را در طرح بیاوریم. به طورکلی اسم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دستگاه‌های ذی ربط استفاده از تسهیلات گردشگری مانند بخشی از بنیاد مستضفعان را باید به طرح اضافه کنیم. البته این طرح به دوره ما نخواهد رسید اما ما می‌توانیم این طرح را به عنوان برنامه‌های ۱۴۰۰ تصویب کنیم. ایران به لحاظ گردشگری بسیار ضعیف و عقب است البته محدودیت‌هایی وجود دارد و این طرح برای مضوع گردشگری اهمیت دارد.
 
خداکرمی عضو شورای شهر تهران نیز در پیشنهادی دیگر گفت: در بند آخر ماده واحده نیز باید عنوان تمهیدات مربوط به «رویداد ۱۴۰۰» لحاظ شود.
 
در نهایت گزارش کمیسیون مشترک برای کلیات این طرح ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.
 
در ادامه نیز پیشنهاد اضافه شدن ستاد گردشگری و سازمان نوسازی عباس آباد به لایحه «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری» از سوی مسجد جامعی مطرح شد.
 
حجت نظری عضو شورای شهر نیز در موافقت با این پیشنهاد گفت: ما باید برای اقتصاد شهر تهران فکری اساسی کنیم چراکه به نفع درآمد شهرداری نیز خواهد بود. متأسفانه امروزه گردشگری را کنار میذاریم و همچنان درگیر فروش تراکم و جواز نوسازی هستیم تا از آن درآمد کسب کنیم که این موضوع نیز به بن بست خورده است. لحاظ وزارت میراث فرهنگی به جای ستاد گردشگری نیز موجب می‌شود تا شاید شهرداری تکان بخورد و حرکتی انجام دهد. ما باید مصوبه‌ای که دو سال پیش داشتهایم را اجرایی کنیم و این مأموریت را به وزارت میراث فرهنگی محول کنیم.
 
در ادامه نیز حق شناس با طرح سوالی گفت: با توجه به احکام برنامه که بیش از یک سال و ۱۰ ماه از آن می‌گذرد و شهرداری باید آن را در فرروین ماه ارائه می‌کرد، در حال ارائه پیشنهاد آن توسط ستاد گردشگری طی چند هفته هستیم. سازمان نوسازی عباس آباد مسئولیت دارد که در موضوع اجلاس جهانی متولی باشد. حال می‌توان هم سازمان نوسازی و هم وزارت گردشگری را نام آورد.
 
حجازی نیز گفت: هر سازمانی می‌تواند زیر مجموعه متولیان این طرح باشد اما تقاضای بنده این است که باید سازمان نوسازی جزو متولیان اصلی مطرح شود.
 
در نهایت این پیشنهاد با ۱۳ رأی موافق به تصویب رسید.
 
در ادامه نیز مسجد جامعی با ارائه پیشنهادی گفت: این موضوع که ما برای مجاز بودن شهرداری مصوبه بدهیم، چه فایده‌ای دارد؟ حتی اگر ما نیز این مجاز بودن را تصویب نکنیم، شهرداری به هرحال مجاز به انجام مسئولیت در برابر این رویداد است. اگر نیت واقعی ما حمایت از گردشگری کشور است بایداین سند را جدی تر کنیم و تصویب این لایحه برای مجاز بودن شهرداری فایده‌ای ندارد و با این مصوبه و قید کلمه «مجاز استم چیزی به دست نمی‌آوریم بلکه باید قید «ملکف است» برای شهرداری لحاظ کنیم.
 
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در مخالفت با این پیشنهاد گفت: بعضی اوقات ما یک عنوان «موظف است» را در لوایح قید می‌کنیم اما امکان اجرای آن وجود ندارد. شاید شیوع کرونا ادامه یابد و امکان اجرای این رویداد وجود نداشته باشد در آن صورت شهرداری موظف به چه اقدامی است؟ به همین منظور باید همین قید «مجاز است» در طرح آورده شود.
 
خلیل آبادی نیز در موافقت با پیشنهاد مذکور گفت: اگر می‌خواهیم گردشگری شهری اهمیت یابد، شهرداری باید موظف به انجام برخی اقدامات باشد. شهرداری بسیاری از وظایف خود در لوایح دیگر را انجام نداده و آوردن کلمه مجاز است نیز فایده‌ای ندراد و ما باید شهداری را موظف به اجرای یک مسئولیت به ویژه در زمینه گردشگری کنیم.
 
مظاهریان نماینده شهرداری نیز گفت: شهرداری برای میزبانی از این رویداد عزم جدی دارد اما باید آن کمیته نیز میزبانی ما را بپذیرد در نتیجه مکلف شدن شهرداری برای انجام مسئولیت در این رویداد درست نیست چرا که همه چیز دست ما نیست.
 
حق شناس نیز به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی گفت: آوردن عنوان «مکلف است» ایجاد رویکرد برای شهرداری است. وقتی در لایحه آمده که با هماهنگی سازمان‌های بین مللی، یعنی مسئولیت شهرداری پس از توافق سازمان بین المللی آغاز می‌شود لذا آوردن عنوان «مکلف است» برای شهرداری درست است.
 
در نهایت این پیشنهاد با ۱۳ موافق برای ایجاد الزام و تکلیف برای شهرداری در قبال این لایحه به تصویب رسید.

تعداد بازدید : 3


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار:   23 دی  1399  ، کدخبر:5120317 ، ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
سازمان جهانی گردشگری هم نتونسته ایران رو در زمینه حفظ اقار فرهنگی و میراث فرهنگیش ملزم به حراست کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
شهرداری عزیز ما هم این نکته رو نمیدونه که هنوز هم غرق در بدهی هست و نباید این رو گسترش بده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین