پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۲۳۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
برخی از مردم اخیرا با تماس‌هایی مواجه شده‌اند که در آن‌ها افرادی خود را نمایندگی شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی معرفی می‌کنند و به مردم پیشنهاد تعویض قطعات لوازم برقی را می‌دهند. پیشنهادی که نوعی کلاهبرداری و درآمدزایی برای این شرکت‌های تقلبی است.
شعار سال: چندی پیش یکی از مخاطبان در تماسی اعلام کرد چندین بار از شرکتی که خود را نماینده گلدیران معرفی می‌کند برای تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید با او تماس گرفته‌اند. اما زمانی که این شخص با دفتر اصلی گلدیران تماس گرفته آن‌ها چنین مساله‌ای را تکذیب کرده‌اند.

این مشکل را افراد دیگری هم داشته‌اند. یکی دیگر از افرادی که با او تماس گرفته‌اند نوشته: «به من هم زنگ زدند و گفتند گلدیران پیمان‌کاری تعویض فیلتر را به ما داده است. من از آن‌ها خواستم ۱۰ دقیقه دیگر زنگ بزنند و وقتی استعلام گرفتم شرکت اعلام کرد چنین چیزی وجود ندارد و این نوعی کلاهبرداری است.»

«با ما تماس گرفتند گفتیم نمی‌خوایم قبلش درباره این شیوه کلاهبرداری شنیده بودم.»

«به ما هم زنگ زدند. من اول قرار گذاشتم برای تعویض فیلتر، اما دوباره کنسل کردم. اما تعمیرکار تا در منزل هم آمد.»

موارد تماس برای تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید زیاد است. گاهی تیر تماس‌گیرندگان به هدف می‌خورد و فرد با تعویض فیلتر موافقت می‌کند و گاهی نه.

اما دلیل این تماس‌ها چیست؟ یکی از این افراد نوشته «تعویض فیلتر ۲۰ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان آب میخورد. معامله خوبی است. از هر ۱۰ تماس یکی هم که موفقت‌آمیز باشد درآمد خوبی است.»

فرد دیگری می‌گوید: «بله فیلتر ساید تا جاییکه میدونم ۲۰۰ تومان است. از هر نفر ۲۰۰ تومان بگیرند کلاهبرداری خوبی است.»

تعویض قطعات سرطان‌زا
اگرچه بیشتر تماس‌های گزارش شده مربوط به یخچال سایدبای‌ساید است، اما لوازم برقی دیگری هم در لیست این شرکت‌های صوری هست. یکی از مخاطبان می‌گوید «اخیرا با من تماس گرفتند و خود را یکی از نمایندگی‌های شرکت ال‌جی معرفی کردند و گفتند باید یکی از قطعات ماکرویو را عوض کنند. چون چند سال از عمر ماکرو گذشته و اشعه آن الان سرطان‌زاست.»

این مساله را یکی از تعمیرکاران لوازم خانگی هم تایید می‌کند و می‌گوید «اخیرا مشتریانی به ما مراجعه می‌کنند که قطعه ضدسرطان ماکرویو را برای آن‌ها تعویض کنیم. آن‌ها هم تماس‌هایی داشته‌اند درباره اینکه قطعه‌ای در ماکرویو وجود دارد که مانع پراکندگی اشعه سرطان‌زا می‌شود و باید هر سال این قطعه را عوض کرد. قیمت آن هم حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

برخی دیگر می‌گویند احتمالا در این فرایند فقط یک قطعه تعویض نمی‌شود. بلکه ممکن است یک قطعه اصلی با قطعه تقلبی جایگزین شود.

تعویض فیلتر اصلی با تقلبی
چندی پیش هم در گزارشی از شگرد جدید کلاهبرداری خبر داده و گفته شد: «عده‌ای در تماس با مشتریان لوازم خانگی اعلام می‌کنند که دوره فیلتر یخچال شما به اتمام رسیده و باید تعویض شود. اما این افراد با دریافت مبالغی زیاد فیلتر سالم را از یخچال برداشته و فیلتری فاقد کیفیت را نصب می‌کنند. در این شرایط هم هزینه‌ای برای نصب فلیتر جدید از مشتری گرفته‌اند و هم توانسته‌اند فلیتر‌های بی‌کیفیت خود را بفروشند.»

برخی از تماس‌ها هم اشتباه است. به گفته یکی از این افراد «عوض کردن فیلتر یخچال ساید کلاهبرداری جدید است؟ تا حالا چند بار برای تعویض فیلتر ساید زنگ زده‌اند، اما ما اصلا ساید نداریم.»

«به من هم برای تعویض فیلتر ساید زنگ زدند. جالب اینکه نام خانوادگی را میدانستند، اما وقتی گفتم چه برندی چه مدلی و شماره را از کجا آورده‌اید فورا قطع کردند.»

«لیست شماره‌های مشتریان به دست این شرکت‌ها می‌رسد و تماس میگیرند برای تعویض سالانه فیلتر.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت‌نیوز، تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۷۰۰۱، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
انقد اوضاع اقتصادی بد شده که خداره و مردم دارن دزد میشن قشنگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
واقعا این همه کلاهبرداری در تهران و شهر های بزرگ این شهر هارو ناامن تر از همیشه کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین