پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه یکبار دیگر بر غیرقابل بازگشت بودن خرید سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ ترکیه از روسیه گفت: آنکارا درصدد خرید دومین محموله اس ۴۰۰ از روسیه است.
شعار سال: به گزارش پایگاه اینترنتی جمهوریت، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز جاری در گفتگو با برخی خبرنگاران در آنکارا این مطلب را عنوان کرد.

آکار با اشاره به اینکه قبل از خرید سیستم های اس ۴۰۰ روسی ، آنکارا خواستار خرید پاترییوت از آمریکا و یا سیستم های مشابه ساخت فرانسه- ایتالیا شده بود، گفت: ترکیه بعد از رد پیشنهادهای خرید در راستای نیازهای دفاعی خود اقدام به خرید سیستم اس ۴۰۰ کرده است.

به گفته آکار در مورد نخستین محموله خریداری شده اس ۴۰۰ از روسیه مراحل کنترل، معاینه و تستهای آزمایشی در حال انجام است و فعالیتهای طبق برنامه پیش می رود.

وی با تاکید بر اینکه اعلام آمریکا در زمینه کنار گذاشتن ترکیه از طرح ساخت جنگنده های اف ۳۵ در صورت خرید اس ۴۰۰ قابل قبول نمی باشد گفت: با مذاکرات می توان مسایل را حل کرد ولی درخواست اعاده اس ۴۰۰ مشکل ساز خواهد بود.

وزیر دفاع ترکیه افزود: با متحدین آمریکایی خود هم در بعد روابط دوجانبه، هم در چارچوب ناتو، هم مسایل منطقه ای و هم مسایل جهانی بسیارر کارها می توانیم انجام بدهیم و در انتظار انعطاف آمریکا در این زمینه هستم.

وی اعمال تحریم ها علیه ترکیه از سوی آمریکا در زمانی که همکاریهای دو کشور ادامه دارد را اشتباه خواند و با طرح این سوال که آیا ما دشمن یکدیگر هستیم؟ گفت: در دوران ریاست جمهوری انتظار داریم که امریکا تصمیم به تحریم ترکیه را مجددا مورد ارزیابی قرار دهد و روابط به سطح عادی بازگردد.

آمریکا در هفته های گذشته سازمان صنایع دفاعی ترکیه و برخی مسوولین این سازمان را مورد تحریم قرار داد. بعد از خرید سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ روسی از سوی ترکیه، آمریکا در ماههای گذشته اعلام کرد که ترکیه بعد از این در ساخت جنگنده های نسل جدید اف ۳۵ مشارکت نخواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار ۲۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر: 84185861، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
ترکیه هم داره این روزها تحرکات زیادی رو از خودش به نمایش میذاره باید جلوش توسط همون ناتو گرفته بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
بعید میدونم امریکا تحرکات ترکیه رو زیر نظر نداشته باشه اتفاقا اون ها هم دوست دارن این اتفاق رخ بده تا خاورمیانه ناامن تر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین