پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
سالانه حدود ۲ میلیارد تن از خاک ایران دچار فرسایش می‌شود. این جدیدترین آماری است که اخیرا توسط کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده. خاکی که شکل‌گیری دوباره هر یک سانت آن در ایران ۷ تا ۱۰ قرن زمان نیاز دارد. این یعنی علاوه بر مقدار و سرعت بالای فرسایش خاک نسبت به میانگین جهانی، تولید خاک جدید نیز نسبت به این میانگین ۳ تا ۵ قرن طولانی‌تر شده است!

  شعار سال:روند کند قانون‌گذاری برای جلوگیری از آسیب بیشتر یکی از مهم‌ترین عوامل بروز این وضعیت است. قانون حفاظت از خاک یکی از آن موارد است که بیش از ۱۲ سال روی میز مجلس خاک خورد و در آخر در تاریخ ۲۰ خرداد پارسال به دولت برای اجرا ابلاغ شد. ابلاغیه‌ای برای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی که با عنوان قانون حفاظت از خاک در ۲۶ تبصره و ۲۶ ماده نهایی و لازم‌الاجرا شده است. شاید اگر مراحل این قانون سریع تر  انجام می‌شد، امروز ایران جایگاه نخست را در فرسایش خاک جهان نداشت.
 

تعداد بازدید : 45


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فراز ،www.faraz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
وقتی کلانتری بی سواد رو میذاریم رییس محیط زیست همین میشه دیگه! ایشون ارزش خاک و محیط زیست رو نمیدونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین