پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
تولید روزانه گاز از پارس جنوبی به ۶۷۶ میلیون متر مکعب رسید.
شعار سال: علیرضا عبادی مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس اظهار داشت هر چند تحریم‌ها محدودیت‌هایی را در صادرات میعانات گازی ایجاد کرده است اما با این حال ما تقریبا 100 درصد برنامه ابلاغی وزارت نفت برای تولید گاز از پارس جنوبی را محقق کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود:«در برنامه تولید گاز عدد تولید روزانه ۶۷۶ میلیون مترمکعب گاز بر ما تکلیف شده است. در سال جاری در طول دوره زمستان ما تقریبا 100 درصد تولید تکلیف شده را محقق کردیم و اتفاقات همین دیروز دقیقا عدد تولید گاز از میادین پارس جنوبی دقیقا 676 میلیون مترمکعب بود که یک رکورد بی‌نظیر است.

البته از زمانی که گاز تولید می‌شود تا زمانی که گاز به دست مصرف کننده می‌رسد، محدودیت‌های زیادی وجود دارد. وقتی ما گاز را در میادین پارس جنوبی تولید می‌کنیم، آن را به پالایشگاه‌های گازی در خشکی منتقل می‌کنیم و در این پالایشگاه‌ها گاز غنی، تصفیه و جداسازی می‌شود. در پالایشگاه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد. مخصوصا در بحث تولید میعانات گازی، این محدودیت‌ها جدی‌تر است زیرا به دلیل تحریم‌های آمریکا در صادرات این محصول با مشکل مواجهیم.

میزان تولید گاز از میادین پارس جنوبی نسبت به سال گذشته حدود 60 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است. گاز متان بخش عمده‌ای از گاز ارسالی از میادین به پالایشگاه‌های گازی را تشکیل می‌دهد و از هر 57 میلیون مترمکعب گاز غنی تولیدی 50 میلیون مترمکعب آن متان است که این متان در شبکه انتقال تزریق می‌شود.

به بیان دیگر از 676 میلیون مترمکعب گاز تولیدی از میادین پارس جنوبی حدود 592 میلیون متر مکعب متان تولید می‌شود و به خطوط سراسری گاز طبیعی تزریق می‌شود. بنابراین بنده این گزاره را که گفته می‌شود گویا دلیل کمبود گاز و قطعی برق نیروگاه‌ها، افت تولید گاز از میادین پارس جنوبی است، را قاطعانه رد می‌کنم».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسپوتنیک، تاریخ انتشار ۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: 202101167409822، ir.sputniknews.co.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
این رکورد زدن ها وقتی تاثیری در معیشت و زندگی مردم نداره برای من مردم عادی فرقی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
با این حال بازم گاز نداریم و داریم مازوت میسوزونیم یعنی ما در پارس رکورد هم بزنیم در تولید گاز بازم مشکل داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین