پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۹۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
پیکر ۵۵ شهید ایرانی دوران دفاع مقدس و ۷۶ کشته شده عراقی در مرز شلمچه تبادل شدند.
شعار سال: صبح امروز در مرز بین المللی شلمچه پیکر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس به خاک کشور بازگشت و جسد ۷۶ کشته شده نیز تحویل دولت عراق شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروی مسلح در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود همه تغییراتی که در زمین عملیاتی از نخستین ساعات در زمان جنگ تحمیلی توسط یگان‌های مهندسی دشمن ایجاد شده و تغییراتی که در حوزه صنعتی، کشاورزی و عمرانی به وجود آمده و همچنین تغییراتی که در اثر فعالیت اجتماعی و تغییرات زیست محیطی مثل سیلاب سال گذشته ایجاد شده، نیرو‌های مسلح در طول ۵۵ روز گذشته ۵۵ شهید دوران مقدس را کاوش کردند.

سردار سیدمحمد باقر زاده افزود: این شهدا از مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه کاوش شدند و مربوط به عملیات والفجر مقدماتی، کربلای ۵، خیبر، بدر و تک‌های دشمن در سال‌های ۶۵ و ۶۷ بوده‌اند.

بنا به گفته وی، این شهدا برای انجام کار‌های شناسایی و انتقال به زادگاه، به تهران منتقل می‌شوند و مراحل بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.

سردار باقر زاده همچنین به تحویل جسد ۷۶ جان باخته عراقی دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: امروز همچنین ۷۶ جسد مربوط به کشته شدگان عراقی در جنگ تحمیلی که در ایران کاوش شده‌اند، تحویل مقامات عراقی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار ۲۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۱۲۳۸۷۹، www.mehrnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
اين تبادل ها اون هم بعد از اين همه سال بعد از جنگ نشون ميده كه يك جنگ چقد ميتونه وحشتناك و دهشت بار باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
اي كاش اين جنگ هيچ گاه رخ نميداد كه اين خبر ها بعد از سال ها بازم به گوش ما نميرسيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین