پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
در حالی که استان خوزستان حدود 165 هزار نفر بیکار دارد، حسن روحانی در سفر هفته گذشته خود وعده داد که با اجرای فقط یکی از برنامه‌های دولت یازدهم طی سه سال آینده حداقل 300 هزار شغل در این استان ایجاد خواهد شد.
شعارسال: حسن روحانی در سخنرانی هفته گذشته خود در جمع مردم اهواز، چند برنامه دولت یازدهم را برای رونق و آبادنی استان خوزستان تشریح کرد.

روحانی گفت: «اولین قدمی که دولت قبل از آغاز این سفر برداشته و بحث‌هایش را انجام داده و به حول قوه الهی شروع می‌کند، احیای کشاورزی استان خوزستان است. ما برای آباد کردن 550 هزار هکتار سرزمین استان به 150 هزار میلیارد تومان بودجه نیازمندیم که این رقم در دولت پیش‌بینی شده است. ما از طریق صندوق توسعه در طول سه سال آینده همه زمین‌ها را آماده کشت می‌کنیم. در سفر رهبری در حدود 17 سال قبل این برنامه مورد تاکید قرار گرفته و قدم‌هایی هم برداشته شده است که باید تکمیل شود. امروز رییس‌جمهور قول می‌دهد که همه توان دولت برای انجام این پروژه بکار گیرد.»

روحانی سپس با اشاره به این طرح، افزود: «طرحی که به آن اشاره کردم موجب می‌شود که ظرف سه سال 550 هزار هکتار به همت مردم و تلاش دولت زیر کشت برود و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.»

طبق اعلام وزارت کار، تعداد بیکاران استان خوزستان حدود 165 هزار نفر است.

بنابراین با توجه به سخنان روحانی مبنی بر ایجاد 300 هزار شغل از طریق طرح احیای کشاورزی در خوزستان طی 3 سال آینده و با لحاظ آمار وزارت کار، با اجرای این طرح به طور میانگین هر سال 100 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

از این رو طی یک سال و نیم آینده نرخ بیکاری در استان خوزستان به مرز صفر خواهد رسید. طی سه سال وعده داده‌شده از سوی روحانی نیز علاوه بر صفر شدن نرخ بیکاری در استان خوزستان، بیش از 100 هزار بیکار از سایر استان‌ها نیز به استان خوزستان مهاجرت خواهند کرد.

وعده اخیر روحانی از جهاتی شبیه وعده‌های احمدی‌نژاد است. احمدی‌نژاد در سال‌های 1390 و 1391 از برنامه دولت برای ایجاد 2/5 میلیون شغل خبر می‌داد. او همچنین در سال گذشته چندین بار از طرح دولت برای زیر کشت بردن میلیون‌ها اراضی کشور و اشتغالزایی میلیونی خبر داد؛ اما این وعده‌ها هیچ‌گاه عملی نشدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری مشرق نیوز، تاریخ انتشار: 30 دی 1392، کدخبر: ۲۷۸۵۷۷، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین