پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کاروانسرای صفوی عباس آباد نمونه کامل و دست نخورده‌ای از یک کاروانسرا در مسیر اصلی راه ابریشم مربوط به دوران صفوی است. در حال حاضر کاروانسرا به صورت بکر و متروک رها شده و فقط بخش‌هایی از آن بصورت جزئی مرمت شده است.
شعار سال: کاروانسرای «شاه عباسی» عباس آباد در مرکز روستای عباس آباد از توابع شهرستان میامی قرار گرفته است. این اثر در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۶۶ با شماره ثبت ۱۷۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
کاروانسرای شاه عباسی در دوره صفویه احداث شده و در دوران قاجار مرمت اساسی شده است. این کاروانسرا یکی از ۹۹۹ کاروانسرایی است که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد. کاروانسرای صفوی عباس آباد یک کاروانسرای چهار ایوانی است که فرم پلان مستطیل شکل دارد. مساحت کاروانسرا بالغ بر ۸۵۰۰ متر مربع، دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ظلع شرقی واقع گردیده و در وسط حیاط باراندازی جهت خرید و فروش و بارگیری کالا‌های کاروانیان ساخته شده است و در پیرامون حیاط، اتاق ها، ایوان‌ها و سکو‌ها و در پشت اتاق‌ها شترخان‌ها واقع شده‌اند.
 
در مجموع می‌توان گفت که کاروانسرای صفوی عباس آباد نمونه کامل و دست نخورده‌ای از یک کاروانسرا در مسیر اصلی راه ابریشم مربوط به دوران صفوی است. در حال حاضر کاروانسرا به صورت بکر و متروک رها شده و فقط بخش‌هایی از آن بصورت جزئی مرمت شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار ۱۰ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۱۱۱۰۰۷۰۰۹، www.isna.ir.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین