پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
ناوگان اسنپ بیش از ۲ میلیون نفر کاربر راننده دارد که از این تعداد بیش از ۱۳ هزار نفر دارای معلولیت هستند. اسنپ اعلام کرده تاکنون بیش از ۳۱ میلیون سفر اسنپی توسط این قشر انجام شده است.
شعار سال: طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی حدود یک میلیارد نفر در جهان دارای معلولیت هستند. این بزرگ‌ترین اقلیت دنیا که ۱۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مشکلات آن‌ها یافتن شغلی با درآمد مناسب است.

امروزه با پیشرفت فناوری، مشاغل جدیدی به وجود آمده است که می‌توانند فرصت‌های کاری بیشتری را برای اقشار مختلف از جمله افراد دارای معلولیت فراهم کنند. یکی از کسب‌و‌کار‌های هوشمند و مبتنی بر فناوری، تاکسی‌های اینترنتی هستند که در حال حاضر بخش قابل توجهی از حمل‌و‌نقل شهری کشور را انجام می‌دهند و رانندگان این سرویس‌ها می‌توانند همین افراد دارای معلولیت باشند.

معافیت از پرداخت کمیسیون
اسنپ با داشتن بیش از ۱۳ هزار راننده دارای معلولیت سعی کرده به این قشر کمک‌های ویژه‌ای داشته باشد. در ایران طبق ماده‌ی ۱۵ لایحه‌ی حمایت از حقوق معلولان باید ۳ درصد افراد استخدامی در دستگاه‌های دولتی از این افراد باشند، اما معلولان کشور نه‌تن‌ها در سازمان‌های دولتی بلکه در بیشتر شرکت‌های خصوصی نیز جایی ندارند. نداشتن شغل مناسب باعث از بین رفتن استقلال مالی و مشکلات متعددی می‌شود.

اسنپ از ابتدای فعالیت خود طرح ویژه‌ای را برای افراد دارای معلولیت از جمله جانبازان و ایثارگران کشور در نظر گرفته و تمام کاربران راننده‌ی دارای کارت معلولیت بهزیستی که مدارک خود را ارائه داده‌اند از پرداخت کمیسیون به این تاکسی اینترنتی معاف هستند.

همراه با بزرگ‌ترین اقلیت دنیا
فراهم کردن زمینه‌ای برای حضور موثر و مفید افراد دارای معلولیت در جامعه می‌تواند این موضوع را جا بندازند که آن‌ها نیز مانند دیگر افراد توانایی انجام دادن کار‌های متعددی را دارند. در این راستا، اسنپ تمام افرادی را که می‌توانند گواهینامه‌ی رانندگی بگیرند، به عنوان عضوی از ناوگان خود جذب می‌کند.

روابط عمومی اسنپ درباره‌ی فعالیت افراد دارای معلولیت در اسنپ می‌گوید: «هنوز راه زیادی تا برداشتن موانع برای معلولان در سراسر دنیا وجود دارد، اما معتقدیم هر کدام از ما می‌توانیم به سهم خود قدم‌های کوچک، اما موثری برای هموارتر شدن این مسیر برداریم. ما در اسنپ با قدم‌های محکم در کنار معلولان حرکت می‌کنیم و از پویایی و حضور آن‌ها برای تلاش بیشتر در این مسیر انگیزه می‌گیریم.»

واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی
اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی از ایجاد این فرصت شغلی جدید برای افراد دارای معلولیت ابراز خوشحالی می‌کنند و بازخورد‌های جالبی در اولین مواجهه با این رانندگان اسنپ دارند. آرش همت، یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: «فکر نمی‌کنم موسسه‌ای در تاریخ ایران باشه که این تعداد شغل برای افراد معلول ایجاد کرده باشه. بابت این موضوع باید به اسنپ تبریک گفت.»

کاربر دیگری در توییتر گفته که: «چقدر چت آنلاین اسنپ خوبه. امروز اسنپ گرفته بودم. راننده ناشنوا بود. تونستم با چت آنلاین خود اسنپ بهش بگم که از کجا بره که توی ترافیک نریم.»

از دیگر مشتریان اسنپ نازنین قهرمانی است که از حضور این افراد در اسنپ خوشحال است و می‌نویسد: «یه خبر خوب اینکه ناشنوایان هم وارد عرصه‌ی کار در اسنپ شدند. دوستان لطفاً اگر پیک گرفتید و بهتون پیام داد به‌جای زنگ زدن بدونید ممکنه ناشنوا باشه. لطفاً در کمال فرهنگ و ادب رفتار کنید.»
۱۳ هزار معلول شاغل در اسنپ
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایستنا، تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۹۹، کد خبر: ۱۲۰۷۹۱، ictna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
اینکه با یک استارتاپ نصفه و نیمه در ایران تونستیم این همه ادم رو شاغل کنیم نشون میده که شرایط در این زمینه بسترش محیاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین