پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
در اینجا نویسنده به بیان داستانی واقعی از تلقین و ذهنیت می‌پردازد و نتیجه می‌گیرد که از واقعیت هرگز نگذریم، اما تلقین را دست کم نگیریم.

شعار سال:این داستان کوتاه کاملا واقعی و تجربه شخصی بنده است که مطالعه آن را به همگان توصیه می کنم.

از ۸ ماه پیش کوهپیمایی را شروع کردم و در این مدت یک اشتباه بسیار عجیب معادلات تغذیه ای مرا بهم زد. به جای جستجوی میزان کالری مصرفی در کوهپیمایی ، واژه کالری مصرفی در کوهنوردی را در گوگل جستجو کردم و سایت های مختلف به من عدد تا ۱۷۰۰ کالری در ساعت را اعلام کردند، در حالیکه اگر کوهپیمایی را جستجو می کردم عدد ۳۰۰ کالری در ساعت را به من می دادند.

بر اساس ۱۷۰۰ کالری در ساعت تغذیه ام را تنظیم کردم و با توجه به اینکه هفته ای ۲ الی ۳ بار کوه می رفتم به پرخوری بسیار بالایی رسیدم اما جالب این جا بود که طی ۴ ماه ۶ کیلو وزن کم کردم؟!

در طول این مدت یکبار به اتفاق ۳ تن از دوستان از مسیر توچال (ولنجک) عازم قله توچال شدیم که مسیر تماما کوهپیمایی و جاده بود؛ ما چهار نفر ۱۶ عدد موز و ۸ عدد سیب زمینی و ۱۶ عدد تخم مرغ و یک کیلو خرما (نفری ۳۰ عدد) و ۲ عدد نان سنگگ و دو عدد بربری قندی و حدود ۲۰۰ گرم عسل و یک قالب پنیر با خود به همراه بردیم که جمعا حدود ۱۰ هزار کالری غذا با خودمان به همراه بردیم و بر اساس ذهنیت هر ساعت ۱۷۰۰ کالری کوه را بالا رفتیم و فکر کردیم که مثلا با این وجود نفری ۷ الی ۸ هزار کالری تا قله خواهیم سوزاند، البته این مقدار غذا سوای از صبحانه کاملی بود که ما در منزل خورده بودیم.

اما  آنچه عجیب بود اینکه با وجود اینکه هریک در طول مسیر ۴ عدد موز و ۴ عدد تخم مرغ و ۳۰ عدد خرما و دو عدد سیب زمینی و بیش از یک نصف نان سنگگ و  ...خوردیم  دو نفر از ما به دلیل آنچه کمبود تغذیه در طول راه عنوان کردند دچار ضعف شدید شدند و به ناچار چون حدود ۳۰۰ متر پشت سر ما حرکت می کردند از کوهنوردان بین راه درخواست کمک کردند؟!؟! و در ایستگاه ۷ توچال چنان از شدت ضعف و بی حالی دچار استیصال شدند که نتوانستند به قله برسند و روی سنگفرش ها و زیر آفتاب تقریبا ولو شدند؟!

حالا شما تصور کنید که بعدا همان مسیر را وقتی فهمیدم که ۱۷۰۰ کالری در ساعت درست نیست و حدود ۳۰۰ کالری درست است، صرفا با ۱۶ عدد خرما در طول مسیر و یک پرس املت و یک عدد موز طی کردم و هیچ ضعف و بی حالی نداشتم چون بعدها فهمیدم حداکثر کالری مورد نیاز ۳۰۰ کالری در  ساعت است که بخشی از ذخیره بدن و بخشی هم از غذای تو راه تامین می شود،به هرحال بدن خودش هم ذخیره کافی و چربی دارد‌.

نتیجه گیری: از واقعیت هرگز نگذریم اما تلقین را دست کم نگیریم.

مهدی اسفندیار دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال نه به عوام فریبی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
خیلی از دارو ها در روان شناسی داریم با عنوان دارو نما که وقتی شما میخوری اون تاثیری که فکر میکنی رو نداره اما همون اثر رو باقی میذاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین